12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "בר מצווה " ב־"בר מצווה ") |
מ (החלפת טקסט – "תורת החסידות " ב־"תורת החסידות ") |
||
שורה 13: | שורה 13: | ||
בשנת [[תש"י]] עלה ל[[ארץ הקודש]] ולמד בישיבת "קול תורה" ב[[ירושלים]], שם החל להתקרב ל[[תורת החסידות|תורת חסידות]] [[חב"ד]]. בשנת [[תשט"ו]] שלח מכתב ל{{ה|רבי}} בו הוא שואל אם להיכנס ללמוד מיד ב[[תומכי תמימים לוד|ישיבה בלוד]], או להישאר עוד חצי שנה או יותר ורק אז לעבור. | בשנת [[תש"י]] עלה ל[[ארץ הקודש]] ולמד בישיבת "קול תורה" ב[[ירושלים]], שם החל להתקרב ל[[תורת החסידות|תורת חסידות]] [[חב"ד]]. בשנת [[תשט"ו]] שלח מכתב ל{{ה|רבי}} בו הוא שואל אם להיכנס ללמוד מיד ב[[תומכי תמימים לוד|ישיבה בלוד]], או להישאר עוד חצי שנה או יותר ורק אז לעבור. | ||
במענה השיב לו הרבי "והנה ידוע בהענין דתלמוד תורה, אשר אם בכמה וכמה מצות יש למלאות לאחר זמן מה שחסרו מקודם, אין זה שייך בתלמוד תורה, כי כל רגע ושעה די שיפקיע את עצמו מחובתו בתלמוד תורה, שהיא מצוה תמידית חיובית. והרי הוא בנוגע לחלק מהתורה היינו תורת החסידות - אשר מכיון שנתעורר ללימוד זה הרי אדרבה יש להצטער על הזמן שעבר עד עתה בלימוד זה ולא לדחות לעוד כמה חדשים, ולכן באם מסכמת הנהלת ישיבת תומכי תמימים בלוד לקבלו, מהנכון וטוב לעשות את זה עתה". | במענה השיב לו הרבי "והנה ידוע בהענין דתלמוד תורה, אשר אם בכמה וכמה מצות יש למלאות לאחר זמן מה שחסרו מקודם, אין זה שייך בתלמוד תורה, כי כל רגע ושעה די שיפקיע את עצמו מחובתו בתלמוד תורה, שהיא מצוה תמידית חיובית. והרי הוא בנוגע לחלק מהתורה היינו [[תורת החסידות]] - אשר מכיון שנתעורר ללימוד זה הרי אדרבה יש להצטער על הזמן שעבר עד עתה בלימוד זה ולא לדחות לעוד כמה חדשים, ולכן באם מסכמת הנהלת ישיבת תומכי תמימים בלוד לקבלו, מהנכון וטוב לעשות את זה עתה". | ||
לאחר חתונתו התעסק בשדה החינוך בבית הספר הממלכתי ב[[בית דגן]], ובמשך מספר שנים ניהל יחד עם ר' [[אורי בן שחר]] בית ספר של [[רשת אוהלי יוסף יצחק]] ב[[רחובות]]. | לאחר חתונתו התעסק בשדה החינוך בבית הספר הממלכתי ב[[בית דגן]], ובמשך מספר שנים ניהל יחד עם ר' [[אורי בן שחר]] בית ספר של [[רשת אוהלי יוסף יצחק]] ב[[רחובות]]. |