יש ואין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 12 בתים ,  22 באוגוסט 2016
מ
החלפת טקסט – "בחי' " ב־"בחינת "
מ (שלום העביר את הדף יש ל־יש ואין)
מ (החלפת טקסט – "בחי' " ב־"בחינת ")
שורה 7: שורה 7:
הדיעה האמיתית, הרוחנית, שלמעלה הוא היש האמיתי וכל מה שלמטה "כ[[לא]] חשיב", כי הוא רק הארה בעלמא ונקרא "אין", זו היא הדעה הרוחנית שלפניו ית"ש.  
הדיעה האמיתית, הרוחנית, שלמעלה הוא היש האמיתי וכל מה שלמטה "כ[[לא]] חשיב", כי הוא רק הארה בעלמא ונקרא "אין", זו היא הדעה הרוחנית שלפניו ית"ש.  


הדיעה השניה, היא כמו שנראה לגבי הנבראים שנדמה להם שהם בחי' יש ודבר ואומרים שהבריאה יש מאין ור"ל שהאלהות הוא בחי' אין, ע"ש שאינו מושג והנבראים הם בחי' יש ודבר נרא' לעין, וזה הכוונה במאמר העולם ש"הבריאה היא יש מאין", כלומר שהנבראים שהם יש נבראו מאין בחי' אלהות שאינו מושג כנ"ל.
הדיעה השניה, היא כמו שנראה לגבי הנבראים שנדמה להם שהם בחינת יש ודבר ואומרים שהבריאה יש מאין ור"ל שהאלהות הוא בחינת אין, ע"ש שאינו מושג והנבראים הם בחינת יש ודבר נרא' לעין, וזה הכוונה במאמר העולם ש"הבריאה היא יש מאין", כלומר שהנבראים שהם יש נבראו מאין בחינת אלהות שאינו מושג כנ"ל.


בתפילה "מודים אנחנו לך"{{הערה|מקורה בפסוק דה"א כ"ט י"ג}} אנחנו מודים שהאמת כמו שהוא קמי' ית' שלמעלה הוא היש ולמטה הוא אין.
בתפילה "מודים אנחנו לך"{{הערה|מקורה בפסוק דה"א כ"ט י"ג}} אנחנו מודים שהאמת כמו שהוא קמי' ית' שלמעלה הוא היש ולמטה הוא אין.

תפריט ניווט