31,667
עריכות
שורה 15: | שורה 15: | ||
את רצונו של הרבי שבישיבות חב"ד ילמדו בדרך המשלבת בין דרכי הלימוד השונות, ניתן לראות גם בהוראתו לרב [[יוסף גולדברג]] רא ישיבת תומכי תמימים ברינואה, שבנוסף לדרך הלימוד שקיבל בליובאוויטש המתמקדת בהסברה ישרה של הסוגיא בלי פלפולים וחקירות, ישלב בשיעורים גם דרכים משיטת הלימוד בישיבת טלז{{הערה|אוצר החסידים - ברחבי תבל, עמוד 346.}}. | את רצונו של הרבי שבישיבות חב"ד ילמדו בדרך המשלבת בין דרכי הלימוד השונות, ניתן לראות גם בהוראתו לרב [[יוסף גולדברג]] רא ישיבת תומכי תמימים ברינואה, שבנוסף לדרך הלימוד שקיבל בליובאוויטש המתמקדת בהסברה ישרה של הסוגיא בלי פלפולים וחקירות, ישלב בשיעורים גם דרכים משיטת הלימוד בישיבת טלז{{הערה|אוצר החסידים - ברחבי תבל, עמוד 346.}}. | ||
===מאפיינים עיקריים=== | |||
בשיטת לימודו של הרמב"ם ישנם מספר קווים כלליים המאפיינים את כללות הגישה ללימוד: | |||
*דיוק בכל פרט בלימוד, מתוך נקודת מוצא שכל פרט בתורה היא אמת מוחלטת. | |||
*שימת דגש על הצד החיובי שבכל סוגיה. | |||
*חתירה ליישוב והתאמה בין דעות שונות, גם כאלו הנראות כסותרות לחלוטין. | |||
*הוצאת הוראה למעשה בפועל מהלימוד. | |||
===שיטת הדיוק=== | ===שיטת הדיוק=== |
עריכות