שיחת משתמש:לו"י: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 213 בתים ,  15 באוגוסט 2016
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 9: שורה 9:
:::אמנם לא מובא בפירוש שיש ללמוד החקירה, אך משמע ממ"ש שבעבר לא הייתה שייכות עם חקירה משום שלא נתקל וכו', ואילו בדורנו... משמע שבדורנו כן ישנה עכ"פ '''שייכות''', באופן ד"דע מה שתשיב". כך נראה לי.--[[משתמש:לו"י|לו"י]] - [[שיחת משתמש:לו"י|שיחה]] 13:53, 15 באוגוסט 2016 (UTC).
:::אמנם לא מובא בפירוש שיש ללמוד החקירה, אך משמע ממ"ש שבעבר לא הייתה שייכות עם חקירה משום שלא נתקל וכו', ואילו בדורנו... משמע שבדורנו כן ישנה עכ"פ '''שייכות''', באופן ד"דע מה שתשיב". כך נראה לי.--[[משתמש:לו"י|לו"י]] - [[שיחת משתמש:לו"י|שיחה]] 13:53, 15 באוגוסט 2016 (UTC).


::::קראתי שוב את דבריך, ונראה לי ('''לדעתי'''!) שלא עיינת כ"כ בפסקה אודותיה דיברתי. הרבי כותב שם וז"ל: "בכ"ז בהדור שלפנ"ז היה מקום לשיטה, אשר יש להסתפק במדה קטנה ביותר של לימוד זה, כיוון שבטוחים היו שלא יהי' להנער ולהבחור כל שייכות ללמוד החקירה (= לא תהיה לו שייכות ללמוד את שיטת החקירה מצד מה שמובא כעת -) ולא יפגש עם כאלו אשר ישאלוהו בענינים דחובת הלבבות, ענייני אמונה וכו' "(= היות שלא ישאלוהו בעניני אמונה, לפיכך אינו צריך שייכות ללימוד החקירה, ומשא"כ בדורנו. כך היא דעתי).--[[משתמש:לו"י|לו"י]] - [[שיחת משתמש:לו"י|שיחה]] 14:02, 15 באוגוסט 2016 (UTC)
::::קראתי שוב את דבריך, ונראה לי ('''לדעתי'''!) שלא עיינת כ"כ בפסקה אודותיה דיברתי. הרבי כותב שם וז"ל: "בכ"ז בהדור שלפנ"ז היה מקום לשיטה, אשר יש להסתפק במדה קטנה ביותר של לימוד זה, כיוון שבטוחים היו שלא יהי' להנער ולהבחור כל שייכות ללמוד החקירה (= לא תהיה לו שייכות ללמוד את שיטת החקירה מצד מה שמובא כעת -) ולא יפגש עם כאלו אשר ישאלוהו בענינים דחובת הלבבות, ענייני אמונה וכו' "(= היות שלא ישאלוהו בעניני אמונה, לפיכך אינו צריך שייכות ללימוד החקירה, ומשא"כ בדורנו. כך היא דעתי). יתכן שאני טועה בהבנתי את דברי הרבי - והיות שמעמדי בחב"דפדיה הינו חלש - אני די חדש בזה, ע"כ ערוך את מה שכתבתי כראות עיניך.--[[משתמש:לו"י|לו"י]] - [[שיחת משתמש:לו"י|שיחה]] 14:02, 15 באוגוסט 2016 (UTC)
62

עריכות