31,404
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
רבי פנחס מאוסטילא אמר ששני הדרכים האלו מרומזים ב[[קריאת שמע]], שכתוב "וראיתם אותו וזכרתם", ורק אחר כך כתוב "ולא תתורו", לרמז על דרכו של אדמו"ר הזקן, לעבוד על עשה טוב לפני סור מרע, ואילו דרכו של הרה"ק מקאריץ גם כן מרומז בק"ש, שאחרי ולא תתורו כתוב למען תזכרו ועשיתם, דהיינו עשה טוב אחר סור מרע. ולכן איתא כאן בתרגום יונתן ותיהוון קדישין היה כמלאכיא, שדרך זו שייכת למלאכים, ויחידי סגולה. | רבי פנחס מאוסטילא אמר ששני הדרכים האלו מרומזים ב[[קריאת שמע]], שכתוב "וראיתם אותו וזכרתם", ורק אחר כך כתוב "ולא תתורו", לרמז על דרכו של אדמו"ר הזקן, לעבוד על עשה טוב לפני סור מרע, ואילו דרכו של הרה"ק מקאריץ גם כן מרומז בק"ש, שאחרי ולא תתורו כתוב למען תזכרו ועשיתם, דהיינו עשה טוב אחר סור מרע. ולכן איתא כאן בתרגום יונתן ותיהוון קדישין היה כמלאכיא, שדרך זו שייכת למלאכים, ויחידי סגולה. | ||
== | ==תביעת האמת בחסידות== | ||
בעולם מקובל כי האדמו"ר מקוצק היה תובע מחסידיו את מידת האמת בצורה מפליגה, ודרש מהם לדקדק עם עצמם כחוט השערה. | |||
ב[[אגרת הקודש - פרק ב'|אגרת הקודש "קטנתי"]] שכתב [[אדמו"ר הזקן]] לחסידים לאחר [[מאסר וגאולת אדמו"ר הזקן|שחרורו ממאסר]] בעקבות עלילות ה[[מתנגדים]], הורה להם שלא ילעגו למתנגדים ויקניטו אותם על כך שהוא הצליח להשתחרר ולהוכיח שהוא נקי מכל רבב, והם צריכים לעשות זאת באמת. [[אדמו"ר המהר"ש]] הוסיף על כך, שאם [[אדמו"ר הזקן]] לא היה כותב את שלושת המילים "במדת אמת ליעקב" באגרת זו, היה לו עוד חמישים אלף חסידים, אבל הרבי תובע מדת אמת{{הערה|{{היום יום/י' במנחם אב}}}} | |||
{{ערך חסר}} | {{ערך חסר}} | ||
[[קטגוריה:מושגים כלליים]] | [[קטגוריה:מושגים כלליים]] |
עריכות