אגרת הקודש - סימן ב': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
לענ"ד בגוף הערך אין ענין להביא באידיש
(לענ"ד בגוף הערך אין ענין להביא באידיש)
שורה 3: שורה 3:


==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
ב[[היום יום]] ל[[י' באב]] כותב [[אדמו"ר הריי"צ]] בשם [[אדמו"ר המהר"ש]]: א) מתחלה היה [[ספר התניא#חלקיו|אגרת הקודש]] "קטנתי" מסיימת "ורוח נכאה כולי", ואחרי אשר אמר [[רבינו הגדול]] שלש פעמים - ב[[ליאזנא]] - המאמר "כמים הפנים" גו' כפירוש רש"י ולא כתרגומו, אז הוסיף התיבות "וכולי האי - הפנים וגו'", ובזה נטע בה[[חסיד]]ים מדות טובות. ב) ווען דער רבי וואלט ניט געשטעלט די דריי ווערטער "במדת אמת ליעקב" - באגרת הקודש קטנתי - וואלט ער געהאט נאך פופציג טויזענט חסידים, אבער דער רבי מאנט מדת [[אמת]].
ב[[היום יום]] ל[[י' באב]] כותב [[אדמו"ר הריי"צ]] בשם [[אדמו"ר המהר"ש]]: א) מתחלה היה [[ספר התניא#חלקיו|אגרת הקודש]] "קטנתי" מסיימת "ורוח נכאה כולי", ואחרי אשר אמר [[רבינו הגדול]] שלש פעמים - ב[[ליאזנא]] - המאמר "כמים הפנים" גו' כפירוש רש"י ולא כתרגומו, אז הוסיף התיבות "וכולי האי - הפנים וגו'", ובזה נטע בה[[חסיד]]ים [[מידות טובות|מדות טובות]]. ב) אם הרבי לא היה כותב את שלושת המילים "במדת אמת ליעקב" - באגרת הקודש קטנתי - היה לו עוד חמישים אלף חסידים, אבל הרבי תובע מדת אמת.
 
'''תרגום מ[[אידיש]]''': א) מתחלה היה [[ספר התניא#חלקיו|אגרת הקודש]] "קטנתי" מסיימת "ורוח נכאה כולי", ואחרי אשר אמר [[רבינו הגדול]] שלש פעמים - ב[[ליאזנא]] - המאמר "כמים הפנים" גו' כפירוש רש"י ולא כתרגומו, אז הוסיף התיבות "וכולי האי - הפנים וגו'", ובזה נטע בה[[חסיד]]ים [[מידות טובות|מדות טובות]]. ב) אם הרבי לא היה כותב את שלושת המילים "במדת אמת ליעקב" - באגרת הקודש קטנתי - היה לו עוד חמישים אלף חסידים, אבל הרבי תובע מדת אמת.


==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
31,501

עריכות

תפריט ניווט