12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ") |
מ (החלפת טקסט – "גילוי אלוקות " ב־"גילוי אלוקות ") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
||
שורה 16: | שורה 16: | ||
ללבנה, כמו ל[[שמש]], יש [[נפש]], [[דיעה]] ו[[בינה]], וכאמור בנוסח התפילה: "טובים מאורות שברא אלקינו יצרם בדעת ובבינה ובהשכל", וחכמתם גדולה יותר משל האדם וקטן יותר משל ה[[מלאכים]].{{הערת שוליים|1=[[רמב"ם]] הלכות דיעות.}} | ללבנה, כמו ל[[שמש]], יש [[נפש]], [[דיעה]] ו[[בינה]], וכאמור בנוסח התפילה: "טובים מאורות שברא אלקינו יצרם בדעת ובבינה ובהשכל", וחכמתם גדולה יותר משל האדם וקטן יותר משל ה[[מלאכים]].{{הערת שוליים|1=[[רמב"ם]] הלכות דיעות.}} | ||
על פי [[הקבלה]] ישראל נמשלים ללבנה, ולכן התחדשותה היא סימן להתחדשות העתידית של ישראל לעתיד לבוא, כאמור ב[[קידוש לבנה]], "עטרת תפארת היא לעמוסי בטן שהם עתידים להתחדש כמותה". לכן גם הגילוי שלה היא דווקא אחרי ההעלם והביטול, כמו | על פי [[הקבלה]] ישראל נמשלים ללבנה, ולכן התחדשותה היא סימן להתחדשות העתידית של ישראל לעתיד לבוא, כאמור ב[[קידוש לבנה]], "עטרת תפארת היא לעמוסי בטן שהם עתידים להתחדש כמותה". לכן גם הגילוי שלה היא דווקא אחרי ההעלם והביטול, כמו ה[[אלוקות|גילוי אלוקות]] שנמשך בכלל ישראל דווקא על ידי הביטול העצמי. {{הערת שוליים|1=[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=19859&hilite=c2cde357-e22c-4641-8b3e-0cdfca449dec&st=%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%97 הרבי].}} | ||
על פי תורת החסידות לבנה היא דוגמה למקבל, ולכן "פני משה כפני חמה ופני יהושע כפני לבנה", מכיון שגם תורתו של יהושע נמשך מתורתו של משה רבינו. | על פי תורת החסידות לבנה היא דוגמה למקבל, ולכן "פני משה כפני חמה ופני יהושע כפני לבנה", מכיון שגם תורתו של יהושע נמשך מתורתו של משה רבינו. |