שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 286 בתים ,  20:40, 7 באוגוסט 2016
אין תקציר עריכה
[[קובץ:לייבל קרמר.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרב אריה לייב קרמר]]
הרב '''אריה לייב קרמר''' המכונה (מכונה גם '''לייבל''' , [[תרע"ז]]-[[כ"ז חשון]] [[תש"ס]]) היה ממייסדי קהילת חב"ד ב[[מונטריאול]] יו"ר המוסדות ומעסקני חב"ד בעיר. ==תולדות חיים==נולד בשנת [[תרע"ז]] בעיר חלם למשפחה מחסידי טריסק. בהיותו נער שלחו אביו לישיבת [[תומכי תמימים אטווצק]], שם הצליח בלימודיו והתחבב על [[אדמו"ר הריי"צ]] שהטיל עליו שליחויות מיוחדות. 
עם פרוץ [[השואה]] הצליח יחד עם קבוצה מחבריו להימלט מ[[פולין]] ולהצטרף לישיבת [[תומכי תמימים וילנא]], שם בלט כבחור מחונן וסייע בניהול הישיבה.
 
לאחר שהצליח לצאת את [[אירופה]] נשלח על ידי כ"ק אדמו"ר הרייץ יחד עם עוד שמונה מחבריו לייסד את [[תומכי תמימים מונטריאול]].
 
מבין כולם מונה ר' לייבל לראש המוסדות, הוא עמד בראש הישיבה, והקים בית כנסת ומקווה טהרה.
 
כמו כן ר' לייבל הקים את המוסד הידוע "[[בית רבקה מונטריאול]]". בשנת [[תש"ל]] הקים בהרים את מחנה הקיץ "[[פרדס חנה]]" על שם [[הרבנית חנה]].
הרבי הורה לר' אריה לייב קרמר להקים את ישיבת [[תומכי תמימים מונטריאול|תומכי תמימים במונטריאול]] בשיתוף עם התלמידים האחרים החיים שם.
 
יום לאחר הגעתו למונטריאול, במוצאי שבת, ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש מונטריאול הוקמה - המכללה הרבנית של קנדה.למחרת ביום ראשון, נפתחה בישיבה נוסח ארי שול עם רב קרמר כמנהל.
ב בשבט תש"ד, הרבי [[הריי"ץ]] שלח מכתב לקהילת [[מונטריאול]], באופן רשמי מינוי רב קרמר כמנהל בית הספר.
ב[[ב' שבט]] [[תש"ד]] שלח [[אדמו"ר הריי"צ]] מכתב לקהילת [[מונטריאול]], בו מינה באופן רשמי את הרב קרמר כמנהל בית הספר. ישיבת תומכים תומכי תמימים בהנהלתו לא גבה גבתה שכר לימוד והוא , והמוסד גדל במהירות מההתחלה. בתשטכבר בשנים הראשונות לפעילותו, ובשנת תשטהיו חמש מנה המוסד למעלה מחמש מאות סטודנטיםתלמידים. בנוסף לתכנית לימודי היהדות האינטנסיבי שלה, הפעילה הישיבה הייתה גם תכנית חילונית חזקהמערך לימודי חול שמשכו תלמידים רבים מרקעים שונים, ומושך סטודנטים עם כל סוגי רקע יהודי. כאשר רוב הבוגרים בוגרי הישיבה המשיכו ללמוד לאחר סיום הלימודים בישיבה בלימודי מקצוע.
ב -[[י"ט כסלו, ]] [[תשט"ז, ]] ארגן הרב קרמר ארגן את הטקס היהודי הראשון אי פעם (מתועד) טקס חג הסמיכה הראשון בקנדה. אירוע מונומנטלי זה, שהתקיים ביונג יזראעל באולם של מונטריאול, נחוג בסגנוןקהילת 'ישראל הצעיר' במונטריאול, להשלים עם ארוחה ששירתה וכן ייצוג וזכה לייצוג מכובד של הקהילה היהודית במונטריאול.
נפטר ב[[כ"ז חשון]] [[תש"ס]].
== מוסדות לזכרו ==
30,285

עריכות

תפריט ניווט