12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – " משל " ב־" משל ") |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''אור השמש בשמש''' הינו משל הרווח בתורת החסידות לביאור גודל הביטול של מציאות דבר מה כפי שהיא כלולה עדיין בשרשה ומקורה - בטרם היתה למציאות. | '''אור השמש בשמש''' הינו [[משל]] הרווח בתורת החסידות לביאור גודל הביטול של מציאות דבר מה כפי שהיא כלולה עדיין בשרשה ומקורה - בטרם היתה למציאות. | ||
והמשל בזה הוא - אור השמש המאיר לארץ ולדרים עליה, שהוא זיו ואור המתפשט מגוף השמש, ונראה לעין כל - מאיר על הארץ ובחלל העולם. | והמשל בזה הוא - אור השמש המאיר לארץ ולדרים עליה, שהוא זיו ואור המתפשט מגוף השמש, ונראה לעין כל - מאיר על הארץ ובחלל העולם. | ||
שורה 21: | שורה 21: | ||
== יחס הכח האלוקי אל מקורו בספירות == | == יחס הכח האלוקי אל מקורו בספירות == | ||
משל זה ישמש גם להבנת יחס הכח האלקי -דבר הוי'- אל מקורו ב[[ספירות]] העליונות, שהאורות הנמשכים מהספירות על ידי ספירת המלכות, הנקראים בשם " [[אותיות]] " ודיבור של מעלה, שבהם בורא [[הקב"ה]] כל נברא, הנה גם הם נמשלו לאור השמש בשמש - בטרם יצאו להאיר ולהחיות את הנבראים, שעל ידי המשל הזה יובן לנו קצת ענין היחוד של הקדוש ב"ה וכוחותיו שהוא בדרך משל כעין יחוד (איחוד) אור השמש בשמש - כנ"ל. | משל זה ישמש גם להבנת יחס הכח האלקי -דבר הוי'- אל מקורו ב[[ספירות]] העליונות, שהאורות הנמשכים מהספירות על ידי ספירת המלכות, הנקראים בשם " [[אותיות]] " ודיבור של מעלה, שבהם בורא [[הקב"ה]] כל נברא, הנה גם הם נמשלו לאור השמש בשמש - בטרם יצאו להאיר ולהחיות את הנבראים, שעל ידי המשל הזה יובן לנו קצת ענין היחוד של הקדוש ב"ה וכוחותיו שהוא בדרך [[משל]] כעין יחוד (איחוד) אור השמש בשמש - כנ"ל. | ||
גם יחס הביטול של הספירות הנאצלות אל האור אין-סוף ב"ה המאציל - יובן על פי המשל הנ"ל. | גם יחס הביטול של הספירות הנאצלות אל האור אין-סוף ב"ה המאציל - יובן על פי המשל הנ"ל. | ||
שורה 41: | שורה 41: | ||
והרי זה כמשל אור השמש כפי שהוא כלול בתוך גוף כדור השמש, שבטל שם במציאות לגמרי, ומזה אפשר להבין קצת את ביטול האור הכלול בעצמותו. | והרי זה כמשל אור השמש כפי שהוא כלול בתוך גוף כדור השמש, שבטל שם במציאות לגמרי, ומזה אפשר להבין קצת את ביטול האור הכלול בעצמותו. | ||
הודגשה המלה "קצת", להורות שכאמור לעיל - אין המשל דומה לגמרי לנמשל, כי אין שום מציאות שתדמה לו יתברך, ותשמש משל עליו. | הודגשה המלה "קצת", להורות שכאמור לעיל - אין המשל דומה לגמרי לנמשל, כי אין שום מציאות שתדמה לו יתברך, ותשמש [[משל]] עליו. | ||
וכמאמר הפייטן בתפילת שחרית: "והוא אחד ואין שני להמשיל לו להחבירה". | וכמאמר הפייטן בתפילת שחרית: "והוא אחד ואין שני להמשיל לו להחבירה". |