12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "עצמותו " ב־"עצמותו ") |
|||
שורה 22: | שורה 22: | ||
שני ברכות אלו רומזים על שני מדרגות שונות. | שני ברכות אלו רומזים על שני מדרגות שונות. | ||
קודם קריאת התורה אומר '''אשר בחר בנו מכל העמים ונתן''' כו'. ברכה זו מברכים על הענין של [[קבלת התורה]] שהוא מצד המשפיע, שבחר ב[[כנסת ישראל]], ורצה ליתן להם [[תורה|התורה]] הקדומה שב[[עצמותו]] ממש, ואז דוקא יכולה כל [[נשמה]] פרטית לקרוא ב[[אותיות]] [[תורה שבכתב]] ו[[תורה שבעל פה|שבעל פה]], לידבק [[נפש אלקית|נפשו]] באות המיוחד, לשרש נשמתו למעלה בעצמות. | קודם קריאת התורה אומר '''אשר בחר בנו מכל העמים ונתן''' כו'. ברכה זו מברכים על הענין של [[קבלת התורה]] שהוא מצד המשפיע, שבחר ב[[כנסת ישראל]], ורצה ליתן להם [[תורה|התורה]] הקדומה שב[[עצמותו]] ממש, ואז דוקא יכולה כל [[נשמה]] פרטית לקרוא ב [[אותיות]] [[תורה שבכתב]] ו[[תורה שבעל פה|שבעל פה]], לידבק [[נפש אלקית|נפשו]] באות המיוחד, לשרש נשמתו למעלה בעצמות. | ||
ואחר קריאתו, שקבל שפע [[חיות]] נשמתו מאותיות התורה, מברך '''אשר נתן לנו''' כו', שכבר נתן לנו ונתקבל בתוכנו, והוא מה שאומרים '''וחיי עולם כבר נטע בתוכנו''', שזהו ענין קבלת התורה שנתקבל בהם להיות בחינת [[כלי]], בית קיבול ממש לתורה, שזהו מצד שרש בחינת המקבל - שיכול להיות כלי קבול. | ואחר קריאתו, שקבל שפע [[חיות]] נשמתו מאותיות התורה, מברך '''אשר נתן לנו''' כו', שכבר נתן לנו ונתקבל בתוכנו, והוא מה שאומרים '''וחיי עולם כבר נטע בתוכנו''', שזהו ענין קבלת התורה שנתקבל בהם להיות בחינת [[כלי]], בית קיבול ממש לתורה, שזהו מצד שרש בחינת המקבל - שיכול להיות כלי קבול. |