צחצוח הכפתורים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "אנגלית " ב־"אנגלית "
מ (החלפת טקסט – "הקדוש ברוך הוא " ב־"הקדוש ברוך הוא ")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
מ (החלפת טקסט – "אנגלית " ב־"אנגלית ")
שורה 11: שורה 11:
גם הדיוק שמדובר בבגדי צבא לפי שכל ישראל אנשי צבא הם "כל יוצא צבא בישראל"{{הערה|במדבר א, ג ועוד.}} וכולם יחד יוצאים בגאולה לקבל את פני "ה' אלוקי הצבאות"{{הערה|הושע יב, ו ועוד.}} עם בגדי הצבא המצוחצחים.{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15927&st=&pgnum=288 ספר השיחות [[תשמ"ח]] חלק א עמוד 279].}}
גם הדיוק שמדובר בבגדי צבא לפי שכל ישראל אנשי צבא הם "כל יוצא צבא בישראל"{{הערה|במדבר א, ג ועוד.}} וכולם יחד יוצאים בגאולה לקבל את פני "ה' אלוקי הצבאות"{{הערה|הושע יב, ו ועוד.}} עם בגדי הצבא המצוחצחים.{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15927&st=&pgnum=288 ספר השיחות [[תשמ"ח]] חלק א עמוד 279].}}


צחצוח הכפתור הוא על מנת להסיר את האבק ([[סטרא אחרא]]) שעליו, והרמז לכך בדרך הצחות הוא שהתרגום של אבק לאנגלית הוא (Dust) "דאסט" - ראשי תיבות '''דא''' [[סטרא אחרא|'''סט'''רא '''א'''חרא]] (תרגום: זהו סטרא אחרא).{{הערה|שיחת שבת פרשת [[ויחי]] [[תשמ"ז]] [[לקוטי שיחות]] חכ"ה ע' 481}}
צחצוח הכפתור הוא על מנת להסיר את האבק ([[סטרא אחרא]]) שעליו, והרמז לכך בדרך הצחות הוא שהתרגום של אבק ל[[אנגלית]] הוא (Dust) "דאסט" - ראשי תיבות '''דא''' [[סטרא אחרא|'''סט'''רא '''א'''חרא]] (תרגום: זהו סטרא אחרא).{{הערה|שיחת שבת פרשת [[ויחי]] [[תשמ"ז]] [[לקוטי שיחות]] חכ"ה ע' 481}}


ליתר ביאור בעבודת האדם ביאר הרבי: לפי הידוע שבעבודת האדם בכללות שני אופנים. א. שהעולם תופס מקום והוא מציאות, אלא שהאדם מכיר ויודע שיש אדון לעולם ועליו לעובדו, (נרמז במשנה:{{הערה|מסכת [[[[קידושין]] ונישואין|קידושין]] בסופה.}} "אני נבראתי לשמש את קוני" כנוסח הרגיל). ב. שבהכרתו אין כלל תפיסת מקום לעולם, מלכתחילה מכיר ומרגיש שאין עוד מלבדו. וממילא כל מציאותו מלכתחילה אינה קיימת אלא לעבוד את ה' (ונרמז בנוסח:{{הערה|גירסת הש"ס כתב יד (ירושלים תשכ"ד) הובא במלאכת שלמה על המשנה שם ועוד.}} "אני לא נבראתי... אלא, לשמש את קוני..!!") וזו המשמעות של עבודת צחצוח הכפתור, הכפתור בא לחבר שני חלקים שמצד עצמם אינם מחוברים ורק על ידי פעולה מתחברים והוא משל לאופן הראשון. אמנם עיקר העבודה בדורנו היא "לצחצח" את הכפתור, כלומר, "להתעלות" בעבודה זו, עד שיורגש בהכרתו שאין עוד מלבדו כלל, ומלכתחילה לא שייך פירוד בין העולם והקב"ה.{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15971&st=&pgnum=47 ספר השיחות [[תשנ"ב]] חלק א עמוד 39 ואילך ובהערה 32].}}
ליתר ביאור בעבודת האדם ביאר הרבי: לפי הידוע שבעבודת האדם בכללות שני אופנים. א. שהעולם תופס מקום והוא מציאות, אלא שהאדם מכיר ויודע שיש אדון לעולם ועליו לעובדו, (נרמז במשנה:{{הערה|מסכת [[[[קידושין]] ונישואין|קידושין]] בסופה.}} "אני נבראתי לשמש את קוני" כנוסח הרגיל). ב. שבהכרתו אין כלל תפיסת מקום לעולם, מלכתחילה מכיר ומרגיש שאין עוד מלבדו. וממילא כל מציאותו מלכתחילה אינה קיימת אלא לעבוד את ה' (ונרמז בנוסח:{{הערה|גירסת הש"ס כתב יד (ירושלים תשכ"ד) הובא במלאכת שלמה על המשנה שם ועוד.}} "אני לא נבראתי... אלא, לשמש את קוני..!!") וזו המשמעות של עבודת צחצוח הכפתור, הכפתור בא לחבר שני חלקים שמצד עצמם אינם מחוברים ורק על ידי פעולה מתחברים והוא משל לאופן הראשון. אמנם עיקר העבודה בדורנו היא "לצחצח" את הכפתור, כלומר, "להתעלות" בעבודה זו, עד שיורגש בהכרתו שאין עוד מלבדו כלל, ומלכתחילה לא שייך פירוד בין העולם והקב"ה.{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15971&st=&pgnum=47 ספר השיחות [[תשנ"ב]] חלק א עמוד 39 ואילך ובהערה 32].}}

תפריט ניווט