12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "משפיע " ב־"משפיע ") |
מ (החלפת טקסט – "מוחין דגדלות " ב־"מוחין דגדלות ") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
||
שורה 24: | שורה 24: | ||
==השפעתו לזעיר אנפין== | ==השפעתו לזעיר אנפין== | ||
כאשר אבא עילאה הוא בבחינת גדלות אזי [[משפיע]] הוא ל[[זעיר אנפין]], ש[[נה"י]] שלו נעשין [[מוחין]] ל[[זעיר אנפין]], ומזעיר אנפין נמשך ל[[נוקבא]] שהיא [[מלכות דאצילות]] המחיה את עולמות [[בי"ע]]. והמשכה זו לזעיר אנפין יכולה להיות רק על ידי ההגדלה להיות בבחינת [[פרצוף]] ו[[מוחין דגדלות]]. ואם לא היה בבחינת פרצוף | כאשר אבא עילאה הוא בבחינת גדלות אזי [[משפיע]] הוא ל[[זעיר אנפין]], ש[[נה"י]] שלו נעשין [[מוחין]] ל[[זעיר אנפין]], ומזעיר אנפין נמשך ל[[נוקבא]] שהיא [[מלכות דאצילות]] המחיה את עולמות [[בי"ע]]. והמשכה זו לזעיר אנפין יכולה להיות רק על ידי ההגדלה להיות בבחינת [[פרצוף]] ו[[מוחין דגדלות]]. ואם לא היה בבחינת פרצוף ו[[מוחין דגדלות]] לא היה יכול להשפיע למטה בירידות המדריגות. שזו כענין שדווקא מי שהוא גדול בחכמה יותר הוא שיכול להסביר את השכל גם לאחרים. | ||
כאשר נתעלם אור של מוחין דאבא ואינו מאיר בזעיר אנפין זהו ענין ה[[נגעים]]. שענין הנגעים בעולמות עליונים הוא הסתלקות מוחין דאבא שהוא בחינת ה[[ביטול]] והשוב שמחמת זה נמשך יניקת החיצונים מבחינת ה[[רצוא]] וההתלהבות של מוחין דאמא. | כאשר נתעלם אור של מוחין דאבא ואינו מאיר בזעיר אנפין זהו ענין ה[[נגעים]]. שענין הנגעים בעולמות עליונים הוא הסתלקות מוחין דאבא שהוא בחינת ה[[ביטול]] והשוב שמחמת זה נמשך יניקת החיצונים מבחינת ה[[רצוא]] וההתלהבות של מוחין דאמא. |