12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "נשמות " ב־"נשמות ") |
מ (החלפת טקסט – "הדעת " ב־"הדעת ") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
==מבוא== | ==מבוא== | ||
הפרק עוסק בביאור שבחינת ה[[דעת]] בכל דור הנמשכת על ידי [[ניצוצות]] קדושים מ[[נשמה|נשמת]] [[משה רבינו]] ומתלבשים ב[[נפש]]ם של [[צדיק]]י הדור, ועל ידם נמשכת חיות ל[[נשמה|נשמות]] ישראל בכל דור. הצדיקים גם מלמדים דעת גדולת השם לישראל. בחינת הדעת היא לא ידיעה גרידא, אלא שתוקע מחשבתו בחוזק בגדולת השם. | הפרק עוסק בביאור שבחינת ה[[דעת]] בכל דור הנמשכת על ידי [[ניצוצות]] קדושים מ[[נשמה|נשמת]] [[משה רבינו]] ומתלבשים ב[[נפש]]ם של [[צדיק]]י הדור, ועל ידם נמשכת חיות ל[[נשמה|נשמות]] ישראל בכל דור. הצדיקים גם מלמדים דעת גדולת השם לישראל. בחינת [[ספירת הדעת|הדעת]] היא לא ידיעה גרידא, אלא שתוקע מחשבתו בחוזק בגדולת השם. | ||
==גוף הפרק== | ==גוף הפרק== | ||
שורה 10: | שורה 10: | ||
==סיכום הפרק== | ==סיכום הפרק== | ||
*ניצוצות [[משה רבינו]] מתלבשים בחכמי וצדיקי הדור, ועל ידם נמשכת בחינת הדעת בישראל. | *ניצוצות [[משה רבינו]] מתלבשים בחכמי וצדיקי הדור, ועל ידם נמשכת בחינת [[ספירת הדעת|הדעת]] בישראל. | ||
==צילום דפוס התניא== | ==צילום דפוס התניא== | ||
==מושגים יסודיים בפרק== | ==מושגים יסודיים בפרק== | ||
* בחינת הדעת אינה ידיעה גרידא, אלא התקשרות חזקה הבאה על ידי [[התבוננות]] ממושכת ועקבית. | * בחינת [[ספירת הדעת|הדעת]] אינה ידיעה גרידא, אלא התקשרות חזקה הבאה על ידי [[התבוננות]] ממושכת ועקבית. | ||
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק מ"א|פרק מ"א]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק מ"ג|פרק מ"ג]]}} | {{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק מ"א|פרק מ"א]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק מ"ג|פרק מ"ג]]}} | ||
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] | [[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]] |