ליקוטי אמרים - פרק מ"ב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "הדעת " ב־"הדעת "
מ (החלפת טקסט – "נשמות " ב־"נשמות ")
מ (החלפת טקסט – "הדעת " ב־"הדעת ")
שורה 3: שורה 3:


==מבוא==
==מבוא==
הפרק עוסק בביאור שבחינת ה[[דעת]] בכל דור הנמשכת על ידי [[ניצוצות]] קדושים מ[[נשמה|נשמת]] [[משה רבינו]] ומתלבשים ב[[נפש]]ם של [[צדיק]]י הדור, ועל ידם נמשכת חיות ל[[נשמה|נשמות]] ישראל בכל דור. הצדיקים גם מלמדים דעת גדולת השם לישראל. בחינת הדעת היא לא ידיעה גרידא, אלא שתוקע מחשבתו בחוזק בגדולת השם.
הפרק עוסק בביאור שבחינת ה[[דעת]] בכל דור הנמשכת על ידי [[ניצוצות]] קדושים מ[[נשמה|נשמת]] [[משה רבינו]] ומתלבשים ב[[נפש]]ם של [[צדיק]]י הדור, ועל ידם נמשכת חיות ל[[נשמה|נשמות]] ישראל בכל דור. הצדיקים גם מלמדים דעת גדולת השם לישראל. בחינת [[ספירת הדעת|הדעת]] היא לא ידיעה גרידא, אלא שתוקע מחשבתו בחוזק בגדולת השם.


==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
שורה 10: שורה 10:
==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==


*ניצוצות [[משה רבינו]] מתלבשים בחכמי וצדיקי הדור, ועל ידם נמשכת בחינת הדעת בישראל.
*ניצוצות [[משה רבינו]] מתלבשים בחכמי וצדיקי הדור, ועל ידם נמשכת בחינת [[ספירת הדעת|הדעת]] בישראל.
==צילום דפוס התניא==
==צילום דפוס התניא==




==מושגים יסודיים בפרק==
==מושגים יסודיים בפרק==
* בחינת הדעת אינה ידיעה גרידא, אלא התקשרות חזקה הבאה על ידי [[התבוננות]] ממושכת ועקבית.
* בחינת [[ספירת הדעת|הדעת]] אינה ידיעה גרידא, אלא התקשרות חזקה הבאה על ידי [[התבוננות]] ממושכת ועקבית.


{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק מ"א|פרק מ"א]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק מ"ג|פרק מ"ג]]}}
{{סדרה|הקודם=[[תניא - פרק מ"א|פרק מ"א]]|רשימה=פרקי לקוטי אמרים|הבא=[[תניא - פרק מ"ג|פרק מ"ג]]}}


[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]
[[קטגוריה:ליקוטי אמרים - תניא]]

תפריט ניווט