שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 4 בתים ,  06:57, 1 באוגוסט 2016
מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
==היכל מנחם - בארא פארק==
היכל מנחם בבארא פארק הוא מרכז חב"די להפצת ולחקר [[תורת החסידות]] המשרת את תושבי השכונות החרדיות בברוקלין בכלל ובארא פארק בפרט. המרכז ממוקם בשדרה ה-16בפינת רחוב ה52. נוסד בשנת [[תש"נ]] לרגל ארבעים שנה לנשיאות [[הרבי]]{{הערה|1=מלבד [[בית הכנסת]] '[[בית מנחם]]' ב[[כפר חב"ד]], זהו המוסד היחיד שקיבל את אישורו של הרבי לקרוא למוסד על שמו.}}. בראש המרכז עומד הרב [[יעקב יהודה לייב אלטיין]]. כיו"ר כבוד משמש הרב [[יוסף יצחק גוטניק]].
בבנין שוכן [[מכון אליעזר יצחק]], המוציא לאור את סדרת הספרים [[חסידות מבוארת]]. כמו כן שוכנת בבנין ספריה גדולה, למכירת והפצת ספרי החסידות.
בשנת [[תשס"ז]] עברה הספרייה שיפוצים יסודיים, ולכן היתה סגורה במשך תקופה ארוכה. ב[[חנוכה]] [[תשס"ח]] נפתחה הספרייה שוב; הספרייה שוכנת בשני חדרים גדולים, כאשר מוכרים בה את כל ספרי ה[[חסידות]]; מלבד ספרי [[חסידות]] [[חב"ד]] שנמכרים בה במחירים מוזלים, נמכרים בה גם ספרי כל תלמידי הבעש"ט, מנהל הספריה הוא הרב מרדכי ברים.
===הוצאה לאור===
המכון הוציא בעבר את גליון "[[באור החסידות]]", כיום הוא מו"ל את הרבעון [[היכל הבעש"ט]], ובנוסף, מפיק בצורה סדירה חוברות ועלונים מתורת רבותינו נשיאינו המופצת בבתי הכנסיות בבארא-פארק.
היכל מנחם מונסי, ניו יורק הוא אחד מרשת מרכזי היכל מנחם בעולם.
בבנין יש בית-מדרש מפואר 'נר ישראל'. בבית המדרש משתתפים חסידי חב"ד, ברובם ממשפחות חסידי פולין. בראש בית המדרש עומד הרב [[גדליה אוברלנדר]], מחבר ספרים חשובים בהלכה ובמנהגי ישראל, ועורך קובץ "אור ישראל", וקובץ החסידי [[היכל הבעש"ט]].
בצמוד לבית המדרש ישנה ספרייה עשירה ומפוארת, הכוללת אלפי ספרי חסידות חב"ד, הסטורייה חסידית, וכן ספרי חסידות וסיפורי חסידים מאדמו"רי החסידות הכללית. בבית המדרש מתקיים גם כולל ערב ללימוד תורת החסידות, בו מחולקים מלגות תמיכה למשתתפים.

תפריט ניווט