מכון הלכה חב"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוסף בית אחד ,  28 ביולי 2016
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
תחת המכון פועלים מוקד 'SMS לרב' הפועל מסביב לשעון ומעניק מענה לשאלות הנשלחות למוקד בעילום שם באמצעות מסרונים בטלפון, וכן מוקד 'קו לרב' באמצעותו ניתן לשאול את הרבנים המשיבים בשיחות טלפון בשעות פעילות המוקד.
תחת המכון פועלים מוקד 'SMS לרב' הפועל מסביב לשעון ומעניק מענה לשאלות הנשלחות למוקד בעילום שם באמצעות מסרונים בטלפון, וכן מוקד 'קו לרב' באמצעותו ניתן לשאול את הרבנים המשיבים בשיחות טלפון בשעות פעילות המוקד.


המכון נוסד ביוזמת הרב [[יצחק שלמה פרנק]] הרב [[אברהם הרוניין]] והרב [[משה קורנוויץ]].
המכון נוסד ביוזמת הרב [[יצחק שלמה פרנק]] הרב [[אברהם הרוניין]] והרב [[משה קורנוויץ]], ומופעל לוגיסטית בסיוע ארגון "התאחדות החסידים"


==היסטוריה==
==היסטוריה==
שורה 13: שורה 13:
הנחשונים שפרצו את הדרך בתפיסה ההלכתית המקובלת, היו רבנים מ[[הציונות הדתית]] שהחלו להשיב תשובות הלכתיות באמצעות מסרונים, על אף שבמקרים רבים השאלות נבעו מחוסר ידע בסיסי, או לחילופין היו תלויות בפרטי שונים שלא נכללו בגוף השאלה.
הנחשונים שפרצו את הדרך בתפיסה ההלכתית המקובלת, היו רבנים מ[[הציונות הדתית]] שהחלו להשיב תשובות הלכתיות באמצעות מסרונים, על אף שבמקרים רבים השאלות נבעו מחוסר ידע בסיסי, או לחילופין היו תלויות בפרטי שונים שלא נכללו בגוף השאלה.


על רקע התפתחויות אלו, וביוזמת הרב [[יצחק שלמה פרנק]] והרב [[משה קורנוויץ]], ייסד ארגון [[התאחדות החסידים לקבלת פני משיח]] את מכון ההלכה החב"דית בחודש [[אדר ראשון]] [[תשע"ו]], במסגרתו הוקמה מערכת ממוחשבת המקבלת את השאלות ההלכתיות, ומעבירה אותם לרבנים המשיבים ללא מספר הטלפון של השולח - כדי לשמור על פרטיותו - ומחזירה את תשובה הרב לשואל.
על רקע התפתחויות אלו, וביוזמת הרב [[יצחק שלמה פרנק]] והרב [[משה קורנוויץ]], נוסד "מכון הלכה חב"ד" בחודש [[אדר ראשון]] [[תשע"ו]], במסגרתו הוקמה מערכת ממוחשבת המקבלת את השאלות ההלכתיות, ומעבירה אותם לרבנים המשיבים ללא מספר הטלפון של השולח - כדי לשמור על פרטיותו - ומחזירה את תשובה הרב לשואל.


המסגרת נקראה בחודשים הראשונים לפעילותה בשם 'מוקד SMS הלכה למעשה', ותוך שבועות ספורים הופנו למוקד אלפי שאלות הלכתיות.
המסגרת נקראה בחודשים הראשונים לפעילותה בשם 'מוקד SMS הלכה למעשה', ותוך שבועות ספורים הופנו למוקד אלפי שאלות הלכתיות.
32

עריכות

תפריט ניווט