39,916
עריכות
(←אודותיו: דברי המגיד מקוז'ניץ) |
|||
שורה 6: | שורה 6: | ||
==אודותיו== | ==אודותיו== | ||
המקום הראשון בו אנו מוצאים שישנו קשר בין [[נשמה|נשמתו]] של כל יהודי לנשמתו של מלך המשיח הוא בכתביו של רבי [[מנחם נחום מצ'רנוביל]], המביא בספרו [[מאור עיניים]] אמרה בשם ה[[בעל שם טוב]], וזה לשונו:{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=כמאמר הבעל שם טוב נבג"מ צריך כל אחד מישראל לתקן ולהכין חלק קומת משיח השייך לנשמתו כנודע שאדם ראשי תיבות [[אדם]] [[דוד]] [[משיח]] . . וכמו כן יהיה משיח קומה שלימה מכל [[נשמה|נשמות]] ישראל כלולה משישים ריבוא . . על כן צריך כל אחד מישראל לתקן חלק בחינת משיח השייך לחלק נשמתו . .|מקור=[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=24871&st=&pgnum=186 מאור עיניים פרשת פנחס]}} | המקום הראשון בו אנו מוצאים שישנו קשר בין [[נשמה|נשמתו]] של כל יהודי לנשמתו של מלך המשיח הוא בכתביו של רבי [[מנחם נחום מצ'רנוביל]], המביא בספרו [[מאור עיניים]] אמרה בשם ה[[בעל שם טוב]], וזה לשונו:{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=כמאמר הבעל שם טוב נבג"מ צריך כל אחד מישראל לתקן ולהכין חלק קומת משיח השייך לנשמתו כנודע שאדם ראשי תיבות [[אדם]] [[דוד]] [[משיח]] . . וכמו כן יהיה משיח קומה שלימה מכל [[נשמה|נשמות]] ישראל כלולה משישים ריבוא . . על כן צריך כל אחד מישראל לתקן חלק בחינת משיח השייך לחלק נשמתו . .|מקור=[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=24871&st=&pgnum=186 מאור עיניים פרשת פנחס]}} | ||
ביאור מפורט יותר אודות מהותו של ניצוץ זה, אנו מוצאים בשם [[המגיד מקוז'ניץ]], שכותב: "כל התעוררות שאדם מרגיש בחייו, הן ב[[תורה]] הן ב[[תפלה]], הוא מחלק המשיח שיש בכל הנשמות, ולפני [[ביאת המשיח]] [[אחדות|יתאחדו]] כל חלקי המשיח המפוזרים בעולם לקומה שלימה, בחינת נכספה וגם כלתה נפשי לחצרות ה' לבי ובשרי ירננו לאל חי. והנה כשברא הקב"ה את ה[[אדם הראשון]], רצה שהוא יהיה המשיח ויתקן את העולם כולו במלכות שדי. וזהו מה שאמרו קומתו של אדם הראשון היה מסוף העולם ועד סופו, בחינת קומה שלימה של '''השתוקקות וגעגועים ל[[שכינה]]''' השוכן בכל העולמות, ואחרי חטא עץ הדעת בחינת דעת של [[גאוה]] נתמעטה קומתו, היות כי גאוה דוחק רגלי השכינה כביכול, וכשיתאחדו כל חלקי ההשתוקקות של משיח מכל העולמות יתוקן החטא הקדמון ושוב תהיה הבחינה כמו דם הראשון קודם החטא ועוד יותר מתוקן. והתיקון תהיה על ידי מידת השפלות כמו שאמרו חז"ח משיח יבא [[עני]] ורוכב על החמור (על החומריות, הגאוה){{הערה|באר יעקב חיים פרשת בראשית}}. | |||
גם הרבי [[הרש"ב]] מכריח כי כל נשמה כלולה מכל הדרגות של האבות, משה ומשיח:{{ציטוט|תוכן=וכל נשמה היא נשמה דאצילות, והראיה ממאמר רז"ל שיוכל כל אדם לומר מתי יגיעו מעשי למעשה האבות אברהם יצחק ויעקב, וגם למעלת משה, ועוד למעלה יותר שיוכל להגיע למדרגת משיח גם כן, והיינו מצד שורש נפשו שיש בו מכל המדרגות..|מקור=[http://www.otzar770.com/cgi-bin/ImageService.exe/convert?ilFN=c:\projects\otzar770\ocr_files\rashab\5643-44\B0000070.tif&ilIF=G&ilSC=30 ספר המאמרים תרמ"ג עמוד ע']}} | גם הרבי [[הרש"ב]] מכריח כי כל נשמה כלולה מכל הדרגות של האבות, משה ומשיח:{{ציטוט|תוכן=וכל נשמה היא נשמה דאצילות, והראיה ממאמר רז"ל שיוכל כל אדם לומר מתי יגיעו מעשי למעשה האבות אברהם יצחק ויעקב, וגם למעלת משה, ועוד למעלה יותר שיוכל להגיע למדרגת משיח גם כן, והיינו מצד שורש נפשו שיש בו מכל המדרגות..|מקור=[http://www.otzar770.com/cgi-bin/ImageService.exe/convert?ilFN=c:\projects\otzar770\ocr_files\rashab\5643-44\B0000070.tif&ilIF=G&ilSC=30 ספר המאמרים תרמ"ג עמוד ע']}} |
עריכות