שיחה:ניצוץ משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 157: שורה 157:
:::::::::::משם ראיה, שלאחר כל הביאור אומר "ומ"מ בחי' יחידה היא מעצמות הנשמה". ובלי יותר מידי דיוקים, הרי הביאור בחסידות שחלק זה דהנשמה נקרא יחידה על שם זה שהוא חלק אלוקה ממעל ממש, והיינו עצם הנשמה. איי כתוב בשיחת ש"פ תולדות שהכוונה היא '''לא לבחינת היחידה'''? לא תהיה לנו ברירה אלא להסביר שההדגשה היא לשלול את '''בחינת''' היחידה, כפי שהיא א' מהשמות, ולבאר שהכוונה ב"התגלות עצם הנשמה ממש" היא היחידה עצמה כפי שהיא מיוחדת וכו'. ואם שגיתי ה' הטוב יכפר (מה שנפלא בדיון כאן זה הצבת העובדת בסגנון של "בודאי אינו נכון" אף שמדברים על מושגים דקים שלאף אחד מהמשתתפים בדיון כולל אני בעצמי יש מספיק ידע כדי לפסוק שכך ולא אחרת). [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 13:19, 26 ביולי 2016 (UTC)
:::::::::::משם ראיה, שלאחר כל הביאור אומר "ומ"מ בחי' יחידה היא מעצמות הנשמה". ובלי יותר מידי דיוקים, הרי הביאור בחסידות שחלק זה דהנשמה נקרא יחידה על שם זה שהוא חלק אלוקה ממעל ממש, והיינו עצם הנשמה. איי כתוב בשיחת ש"פ תולדות שהכוונה היא '''לא לבחינת היחידה'''? לא תהיה לנו ברירה אלא להסביר שההדגשה היא לשלול את '''בחינת''' היחידה, כפי שהיא א' מהשמות, ולבאר שהכוונה ב"התגלות עצם הנשמה ממש" היא היחידה עצמה כפי שהיא מיוחדת וכו'. ואם שגיתי ה' הטוב יכפר (מה שנפלא בדיון כאן זה הצבת העובדת בסגנון של "בודאי אינו נכון" אף שמדברים על מושגים דקים שלאף אחד מהמשתתפים בדיון כולל אני בעצמי יש מספיק ידע כדי לפסוק שכך ולא אחרת). [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 13:19, 26 ביולי 2016 (UTC)
::::::::::::האמת נראה שאין כאן מחלוקת מידי גדולה, אלא שאיני יודע '''מה מכריח''' אותך ללמוד שגם עצם הנשמה נקרא יחידה. העצם הוא העצם שלמעלה מגילוי (כידוע שכל עצם בלתי מתגלה וכו') והיחידה היא גילוי העצם (וזה גופא הסיבה שאפשר לחלק ולומר: "לא לבחינת היחידה אלא.." לא מפני שהיא דרגה נמוכה יותר אלא משום שהיא הגילוי שלה). כמשמעות כללות המאמר שם.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 18:00, 26 ביולי 2016 (UTC)
::::::::::::האמת נראה שאין כאן מחלוקת מידי גדולה, אלא שאיני יודע '''מה מכריח''' אותך ללמוד שגם עצם הנשמה נקרא יחידה. העצם הוא העצם שלמעלה מגילוי (כידוע שכל עצם בלתי מתגלה וכו') והיחידה היא גילוי העצם (וזה גופא הסיבה שאפשר לחלק ולומר: "לא לבחינת היחידה אלא.." לא מפני שהיא דרגה נמוכה יותר אלא משום שהיא הגילוי שלה). כמשמעות כללות המאמר שם.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 18:00, 26 ביולי 2016 (UTC)
:::::::::::::מכיון שכחל החידוש של עצם הנשמה שאינו יכול להיפרד מאלוקות, וכל החידוש של חלק אלוקה ממעל ממש - נעלם אם אתה אומר שבעצם מדובר על איזה חלק מיסטי שלא קשור לנשמה והוא רק העצם של העצם. ובפרט שבלשון הקודש שם של כל דבר קשור למהותו כמבואר בשער היחוד והאמונה. השיטה הכי קלה בכל מקום היא לחלק ולומר 'מדובר על שתי דברים שונים', והחכמה היא לבאר איך כל הביאורים וכל הפרטים וכל הענינים בעצם מכוונים לאותה נקודה, והרובד העמוק מקביל לרובד הפשוט וכו' וכו', ולכן אני חושב שלא צריך לחפש חידושים וחילוקים, אלא לבאר ברמה הכי פשוטה ו'מאחדת'. מקווה שלמרות העייפות הצלחתי להסביר את כוונתי. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 20:25, 26 ביולי 2016 (UTC)
:::::::::::::מכיון שכל החידוש של עצם הנשמה שאינו יכול להיפרד מאלוקות, וכל החידוש של חלק אלוקה ממעל ממש - נעלם אם אתה אומר שבעצם מדובר על איזה חלק מיסטי שלא קשור לנשמה והוא רק העצם של העצם. ובפרט שבלשון הקודש שם של כל דבר קשור למהותו כמבואר בשער היחוד והאמונה. השיטה הכי קלה בכל מקום היא לחלק ולומר 'מדובר על שתי דברים שונים', והחכמה היא לבאר איך כל הביאורים וכל הפרטים וכל הענינים בעצם מכוונים לאותה נקודה, והרובד העמוק מקביל לרובד הפשוט וכו' וכו', ולכן אני חושב שלא צריך לחפש חידושים וחילוקים, אלא לבאר ברמה הכי פשוטה ו'מאחדת'. מקווה שלמרות העייפות הצלחתי להסביר את כוונתי. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 20:25, 26 ביולי 2016 (UTC)
{{שבירה}}
{{שבירה}}
ברור שאפשר להסתכל על הענין בשתי דרכים, ושתיהן אמת - גם שיש הבדל בין יחידה לעצם הנשמה (כמו שנאמר בתולדות), וגם שיחידה היא עצם הנשמה (כמו שכתוב בכ"מ, למשל {{כתב קטן|(אמרת שזה נמצא באותה שיחה אחרי הביאור ולא מצאתי שם; אבל נמצא בכ"מ אחרי שיחת תולדות, כמו -)}} ד"מ תצוה הב'. וכל לומד חסידות יודע שיש פעמים שמתייחסים לכמה ענינים בצורה שונה, ואין זה סתירה כלל.
ברור שאפשר להסתכל על הענין בשתי דרכים, ושתיהן אמת - גם שיש הבדל בין יחידה לעצם הנשמה (כמו שנאמר בתולדות), וגם שיחידה היא עצם הנשמה (כמו שכתוב בכ"מ, למשל {{כתב קטן|(אמרת שזה נמצא באותה שיחה אחרי הביאור ולא מצאתי שם; אבל נמצא בכ"מ אחרי שיחת תולדות, כמו -)}} ד"מ תצוה הב'. וכל לומד חסידות יודע שיש פעמים שמתייחסים לכמה ענינים בצורה שונה, ואין זה סתירה כלל.
שורה 164: שורה 164:


[ומ"ש שמדובר בענינים דקים וכו', לא זכיתי להבין, האם משום זה אין כלל דבר כזה "נכון" ו"לא נכון" בלימוד חסידות?! ובכל אופן לא משנה לכאן]. בהצלחה וייש"כ על ההתמסרות לעבוה"ק למרות העייפות... • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 02:20, כ"א בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
[ומ"ש שמדובר בענינים דקים וכו', לא זכיתי להבין, האם משום זה אין כלל דבר כזה "נכון" ו"לא נכון" בלימוד חסידות?! ובכל אופן לא משנה לכאן]. בהצלחה וייש"כ על ההתמסרות לעבוה"ק למרות העייפות... • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 02:20, כ"א בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
:א. בתולדות זה נמצא בסוגריים. ב. התכוונתי על המשך המאמר מתרפ"ח שציינת. ג. כאשר מתייחסים לכמה ענינים בצורה שונה זה בבחינת אלו ואלו דא"ח, וממילא צריך לראות ולהראות איך כולם עולים בקנה אחד, וכשכותבים "או" שהיא תיבת ברירה, הפירוש הוא שרק אחד מהם נכון, ואינם אותו הדבר ממש. ד. יש כזה דבר נכון ולא נכון, השאלה מי מוסמך לקבוע מסמרות. אני לא. יחי המלך המשיח והחסידים שלו! [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 04:39, 27 ביולי 2016 (UTC)


== כאן הפארביינגען הכי מוצלח ==
== כאן הפארביינגען הכי מוצלח ==
32,423

עריכות

תפריט ניווט