31,664
עריכות
שורה 157: | שורה 157: | ||
:::::::::::משם ראיה, שלאחר כל הביאור אומר "ומ"מ בחי' יחידה היא מעצמות הנשמה". ובלי יותר מידי דיוקים, הרי הביאור בחסידות שחלק זה דהנשמה נקרא יחידה על שם זה שהוא חלק אלוקה ממעל ממש, והיינו עצם הנשמה. איי כתוב בשיחת ש"פ תולדות שהכוונה היא '''לא לבחינת היחידה'''? לא תהיה לנו ברירה אלא להסביר שההדגשה היא לשלול את '''בחינת''' היחידה, כפי שהיא א' מהשמות, ולבאר שהכוונה ב"התגלות עצם הנשמה ממש" היא היחידה עצמה כפי שהיא מיוחדת וכו'. ואם שגיתי ה' הטוב יכפר (מה שנפלא בדיון כאן זה הצבת העובדת בסגנון של "בודאי אינו נכון" אף שמדברים על מושגים דקים שלאף אחד מהמשתתפים בדיון כולל אני בעצמי יש מספיק ידע כדי לפסוק שכך ולא אחרת). [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 13:19, 26 ביולי 2016 (UTC) | :::::::::::משם ראיה, שלאחר כל הביאור אומר "ומ"מ בחי' יחידה היא מעצמות הנשמה". ובלי יותר מידי דיוקים, הרי הביאור בחסידות שחלק זה דהנשמה נקרא יחידה על שם זה שהוא חלק אלוקה ממעל ממש, והיינו עצם הנשמה. איי כתוב בשיחת ש"פ תולדות שהכוונה היא '''לא לבחינת היחידה'''? לא תהיה לנו ברירה אלא להסביר שההדגשה היא לשלול את '''בחינת''' היחידה, כפי שהיא א' מהשמות, ולבאר שהכוונה ב"התגלות עצם הנשמה ממש" היא היחידה עצמה כפי שהיא מיוחדת וכו'. ואם שגיתי ה' הטוב יכפר (מה שנפלא בדיון כאן זה הצבת העובדת בסגנון של "בודאי אינו נכון" אף שמדברים על מושגים דקים שלאף אחד מהמשתתפים בדיון כולל אני בעצמי יש מספיק ידע כדי לפסוק שכך ולא אחרת). [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 13:19, 26 ביולי 2016 (UTC) | ||
::::::::::::האמת נראה שאין כאן מחלוקת מידי גדולה, אלא שאיני יודע '''מה מכריח''' אותך ללמוד שגם עצם הנשמה נקרא יחידה. העצם הוא העצם שלמעלה מגילוי (כידוע שכל עצם בלתי מתגלה וכו') והיחידה היא גילוי העצם (וזה גופא הסיבה שאפשר לחלק ולומר: "לא לבחינת היחידה אלא.." לא מפני שהיא דרגה נמוכה יותר אלא משום שהיא הגילוי שלה). כמשמעות כללות המאמר שם.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 18:00, 26 ביולי 2016 (UTC) | ::::::::::::האמת נראה שאין כאן מחלוקת מידי גדולה, אלא שאיני יודע '''מה מכריח''' אותך ללמוד שגם עצם הנשמה נקרא יחידה. העצם הוא העצם שלמעלה מגילוי (כידוע שכל עצם בלתי מתגלה וכו') והיחידה היא גילוי העצם (וזה גופא הסיבה שאפשר לחלק ולומר: "לא לבחינת היחידה אלא.." לא מפני שהיא דרגה נמוכה יותר אלא משום שהיא הגילוי שלה). כמשמעות כללות המאמר שם.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 18:00, 26 ביולי 2016 (UTC) | ||
:::::::::::::מכיון שכחל החידוש של עצם הנשמה שאינו יכול להיפרד מאלוקות, וכל החידוש של חלק אלוקה ממעל ממש - נעלם אם אתה אומר שבעצם מדובר על איזה חלק מיסטי שלא קשור לנשמה והוא רק העצם של העצם. ובפרט שבלשון הקודש שם של כל דבר קשור למהותו כמבואר בשער היחוד והאמונה. השיטה הכי קלה בכל מקום היא לחלק ולומר 'מדובר על שתי דברים שונים', והחכמה היא לבאר איך כל הביאורים וכל הפרטים וכל הענינים בעצם מכוונים לאותה נקודה, והרובד העמוק מקביל לרובד הפשוט וכו' וכו', ולכן אני חושב שלא צריך לחפש חידושים וחילוקים, אלא לבאר ברמה הכי פשוטה ו'מאחדת'. מקווה שלמרות העייפות הצלחתי להסביר את כוונתי. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 20:25, 26 ביולי 2016 (UTC) | |||
== כאן הפארביינגען הכי מוצלח == | == כאן הפארביינגען הכי מוצלח == |
עריכות