שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
לאחר שהתעוררה הסערה בנושא נשמעו טענות נגדיות על מנת להשקיט את הסערה, והרבי התייחס אליהן אחת לאחת.
היו שטענו שאין בהפעלת האניה חילול שבת, וחברת צים אף פרסמה חוות דעת מפורטת של מהנדס שהסביר שאין צורך בחילול שבת עבור הפלגת האניה כיוון שהכל נעשה על ידי מכונות באופן אוטומטי. הרבי השיב בפירוט על טענות אלו והוכיח שהן שקר והטעייה, כיון שלא תיתכן בימינו הפעלת אניה באופן אוטומטי במשך 24 שעות. הרבי הסביר (תוך שהוא מסתמך על הידע שלו בהנדסת אניות מלימודיו ב[[צרפת]] ומעבודתו ב[[ארה"ב]]) אלו מלאכות של חילול שבת נדרשות כדי להפעיל את האניה, זאת מלבד השירותים השונים לנוסעים שמוכרחים להיות תוך חילול שבת{{הערה|1=ראה אגרות קודש חלק י"ג [http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/13/4580 ע' שטו]. [http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/13/4583 ע' שכא]. [http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/13/4707 ע' תנג.]. ועוד.}}.
עוד טענו שיש [[פיקוח נפש]] בהפלגת האניה, אם בגלל הסכנה לעצור את ההפלגה ולהעמיד את האניה בלב ים - על טענה זו השיב הרבי שאין לה בסיס, ואדרבה, הסכנה גדולה יותר בהפלגה מאשר בעגינה, מה גם שאפשר לעגון בנמל ולא בלב ים{{הערה|ראה חי"ג ע' רפה הנ"ל.}},
או שטענו שיש פיקוח נפש בעצירת האניות שתגרום נזק כספי למדינה ועלולה להביא לנזק ביטחוני - על כך השיב הרבי שהנזק הגדול ביותר הוא חילול שבת שהביא לחורבן, כמאמר חז"ל{{הערה|שבת קיט, ב.}}. ומלבד זאת אם נתחשב בטענה זו צריכים להתיר גם פתיחת בתי חרושת בארץ ישראל בשבת וכדומה (חלילה), שהנזק הכספי בסגירתם גדול יותר{{הערה|1=ראה אגרות קודש [http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/13/4596 חלק י"ג ע' שלג]. ועוד.}}.

תפריט ניווט