מעלי קבצים, highauser
8,632
עריכות
שורה 149: | שורה 149: | ||
:::ג. המשמעות בשיחות (תולדות נ"ב) שניצוץ משיח מבטא את שייכותו של יחידה שבנפש לנשמת משיח ולגאולה (ולכן הוא ערך בפ"ע). בנוגע לגוף טענתך לא כתבת במה אינו מדוייק. כן אינך מביא סימוכין לדברך. לענ"ד נראה שאין שתי דרגות ביחידה אלא הענין הוא כך, יש חילוק בין עצם ושם שהחילוק הוא על דרך עצם וגילויים, ההתקשרות של כל הכוחות הוא התקשרות של גילויים השגה רצון וכו', לעומת יחידה שהיא התקשרות עצמית. והחידוש באותם המקומות שכתוב שסו"ס גם היא 'שם', שסו"ס הרי זה מתבטא ב"תנועה" מסויימת של התקשרות, והעצם עצמו הוא למעלה מכל תנועה ועניינה למעלה מכל תנועה אלא עצם ההתקשרות. (וממילא יש שני דרגות עצם וגילויה הכי קרוב שהיא יחידה - שגם התנועה שלה (ההתקשרות) היא עצמית, ולא כבשאר הכוחות).--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 18:29, 25 ביולי 2016 (UTC) | :::ג. המשמעות בשיחות (תולדות נ"ב) שניצוץ משיח מבטא את שייכותו של יחידה שבנפש לנשמת משיח ולגאולה (ולכן הוא ערך בפ"ע). בנוגע לגוף טענתך לא כתבת במה אינו מדוייק. כן אינך מביא סימוכין לדברך. לענ"ד נראה שאין שתי דרגות ביחידה אלא הענין הוא כך, יש חילוק בין עצם ושם שהחילוק הוא על דרך עצם וגילויים, ההתקשרות של כל הכוחות הוא התקשרות של גילויים השגה רצון וכו', לעומת יחידה שהיא התקשרות עצמית. והחידוש באותם המקומות שכתוב שסו"ס גם היא 'שם', שסו"ס הרי זה מתבטא ב"תנועה" מסויימת של התקשרות, והעצם עצמו הוא למעלה מכל תנועה ועניינה למעלה מכל תנועה אלא עצם ההתקשרות. (וממילא יש שני דרגות עצם וגילויה הכי קרוב שהיא יחידה - שגם התנועה שלה (ההתקשרות) היא עצמית, ולא כבשאר הכוחות).--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 18:29, 25 ביולי 2016 (UTC) | ||
::::בפיסקא הראשונה נכתב: "בחלק העמוק ביותר של נשמתו (יחידה, '''או''' עצם הנשמה)" ולענ"ד צריך להשמיט תיבה זו ע"פ המקור שציינתי, וליתר דיוק, לפי איך שאני מבין את השיחה שם. האמת ניתנת להיאמר, שאני מאוד עייף עכשיו ולא היה לי כח להתעמק בכל הפרטים. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 20:44, 25 ביולי 2016 (UTC) | ::::בפיסקא הראשונה נכתב: "בחלק העמוק ביותר של נשמתו (יחידה, '''או''' עצם הנשמה)" ולענ"ד צריך להשמיט תיבה זו ע"פ המקור שציינתי, וליתר דיוק, לפי איך שאני מבין את השיחה שם. האמת ניתנת להיאמר, שאני מאוד עייף עכשיו ולא היה לי כח להתעמק בכל הפרטים. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 20:44, 25 ביולי 2016 (UTC) | ||
:::::לענ"ד, אם מקבלים את הבנה זו, זה הרי מייתר (כביכול) את דיוק לשונו הק' בד"מ תולדות: "יש להוסיף ולתקן שעיקר הכוונה היא (לא לבחי' היחידה שהיא א' מחמשה שמות שנקראו לעצם הנשמה, אלא) להתגלות עצם הנשמה ממש". • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 05:29, כ' בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו | :::::לענ"ד, אם מקבלים את הבנה זו, זה הרי מייתר (כביכול) את דיוק לשונו הק' בד"מ תולדות: "יש להוסיף ולתקן שעיקר הכוונה היא ('''לא לבחי' היחידה''' שהיא א' מחמשה שמות שנקראו לעצם הנשמה, '''אלא''') להתגלות עצם הנשמה ממש". {{כתב קטן|ההדגשות אינן במקור כמובן}} • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 05:29, כ' בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו | ||
::::::לא מייתר, אלא מבאר. שלא מדובר על ב' חלקים שונים, אלא לאותו חלק אלוקה ממעל ממש ו"תלוי על מה מדברים". [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 09:13, 26 ביולי 2016 (UTC) | ::::::לא מייתר, אלא מבאר. שלא מדובר על ב' חלקים שונים, אלא לאותו חלק אלוקה ממעל ממש ו"תלוי על מה מדברים". [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 09:13, 26 ביולי 2016 (UTC) | ||
:::::::כפי שאני מבין עיקר טענתך (להתראות) היא, שדרגת היחידה (בדרגתה הנעלית) היא עצמה עצם הנשמה. וזה בודאי אינו נכון רק ברור כפי שאני ביארתי שהיא ההתגלות של עצם הנשמה. ראה בסה"מ תרפ"ח עמוד קיז (לא הצלחתי להגיע לזה ברשת).--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:32, 26 ביולי 2016 (UTC) | :::::::כפי שאני מבין עיקר טענתך (להתראות) היא, שדרגת היחידה (בדרגתה הנעלית) היא עצמה עצם הנשמה. וזה בודאי אינו נכון רק ברור כפי שאני ביארתי שהיא ההתגלות של עצם הנשמה. ראה בסה"מ תרפ"ח עמוד קיז (לא הצלחתי להגיע לזה ברשת).--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:32, 26 ביולי 2016 (UTC) | ||
::::::::אם זה אותו חלק, מיותר הלשון "'''לא . . אלא'''". • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 09:34, כ' בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו | ::::::::אם זה אותו חלק, מיותר הלשון "'''לא . . אלא'''". • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 09:34, כ' בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו | ||
:::::::::טענתך אלי או ל'להתראות'? והיכן כתובים המילים שציינת?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:40, 26 ביולי 2016 (UTC) | :::::::::טענתך אלי או ל'להתראות'? והיכן כתובים המילים שציינת?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:40, 26 ביולי 2016 (UTC) | ||
::::::::::ל'להתראות'. כדי למנוע אי הבנות, אחזור כעת ואדגיש את אותם מילים בציטוט שכתבתי קודם. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 09:45, כ' בתמוז, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו |