תקנות ליאזנא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 4 בתים ,  26 ביולי 2016
מ
החלפת טקסט – "בשבת " ב־"בשבת "
מ (החלפת טקסט – "אדמור" ב־"אדמו"ר")
מ (החלפת טקסט – "בשבת " ב־"בשבת ")
שורה 24: שורה 24:


==ביטול תקנות ליאזנא==
==ביטול תקנות ליאזנא==
בתקנות שהתפרסמו בשנת תקנ"ו{{הערה|1=התקנות התפרסמו ביום שני [[כ"ז אדר ראשון]] תקנ"ו.}}, היו החמרות בחלק מההגבלות{{הערה|1=החסידים לא הורשו להגיע בשבת חנוכה, כל אחד מהרוצים לנסוע לליאזנא צריך קודם לכן לשאול שלושה מזקני החסידים בעירו, ורק באם לא ימצאו תשובה לשאלתו יורשה לנסוע, ועוד.}}, אך באופן כללי ההגבלות הוקלו בהרבה, ובראשם - החסידים הורשו להגיע פעמיים בשנה.  
בתקנות שהתפרסמו בשנת תקנ"ו{{הערה|1=התקנות התפרסמו ביום שני [[כ"ז אדר ראשון]] תקנ"ו.}}, היו החמרות בחלק מההגבלות{{הערה|1=החסידים לא הורשו להגיע ב[[שבת]] חנוכה, כל אחד מהרוצים לנסוע לליאזנא צריך קודם לכן לשאול שלושה מזקני החסידים בעירו, ורק באם לא ימצאו תשובה לשאלתו יורשה לנסוע, ועוד.}}, אך באופן כללי ההגבלות הוקלו בהרבה, ובראשם - החסידים הורשו להגיע פעמיים בשנה.  


לא נשתמרו בידינו עדויות עד כמה שמרו החסידים בהקפדה על קיום התקנות, אך מה שידוע לנו{{הערה|1=שיחות קודש תשי"ז, עמ' קמג.}} הוא, שביום השנה לשחרור וגאולת [[אדמו"ר הזקן]] ממאסרו, ב[[י"ט כסלו - חג הגאולה|י"ט כסליו]] תק"ס - כבר בטלו לחלוטין{{הערה|בספר [[תולדות חב"ד ברוסיה הסובייטית]] מייחס הרב [[שלום דובער לוין]] את ביטול התקנות, לכך שאז החל הסכסוך בין [[אדמו"ר הזקן]] לרבי [[אברהם מקאליסק]], והיו שהפסיקו להכיר בו כנשיא החסידות הכללית אלא נשיאה של תנועת חב"ד בלבד, וממילא מספר החסידים שנסעו אליו ירד.}}.
לא נשתמרו בידינו עדויות עד כמה שמרו החסידים בהקפדה על קיום התקנות, אך מה שידוע לנו{{הערה|1=שיחות קודש תשי"ז, עמ' קמג.}} הוא, שביום השנה לשחרור וגאולת [[אדמו"ר הזקן]] ממאסרו, ב[[י"ט כסלו - חג הגאולה|י"ט כסליו]] תק"ס - כבר בטלו לחלוטין{{הערה|בספר [[תולדות חב"ד ברוסיה הסובייטית]] מייחס הרב [[שלום דובער לוין]] את ביטול התקנות, לכך שאז החל הסכסוך בין [[אדמו"ר הזקן]] לרבי [[אברהם מקאליסק]], והיו שהפסיקו להכיר בו כנשיא החסידות הכללית אלא נשיאה של תנועת חב"ד בלבד, וממילא מספר החסידים שנסעו אליו ירד.}}.

תפריט ניווט