שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "רוסיה " ב־"רוסיה "
היה גבאי במניין שהתקיים בבית [[אדמו"ר הריי"צ]] בלנינגרד. בעת שר' [[חונייע מרוזוב]], מזכירו של [[אדמו"ר הריי"צ]] לא היה בעיר, ר' פינייע היה ממלא את מקומו. [[אדמו"ר הריי"צ]] היה אומר כי נחמד לעבוד איתו.
לר' פינייע היו הרבה שליחויות מאדמו"ר הריי"צ, בעיקר בפעילות עם ארגון הג'וינט מכיוון שהיה לו קשר מיוחד עם פרופסור מגיד בוינה. כמו כן היה בידידות עם מנהל הג'וינט ברוסיה ב[[רוסיה]] ד"ר ראזין.
בעת המאסר של [[אדמו"ר הריי"צ]] היה יושב כל יום בביתו של אדמו"ר הריי"צ. ב[[י"ב תמוז תרפ"ז]], כשהרבי שוחרר, טלפנה [[הרבנית חיה מושקא]] ובישרה לו כי שיחררו את הרבי. ר' פינייע וחסידים נוספים שהיו בבית יצאו בריקוד. הם המשיכו בריקודי שמחה במשך כל הלילה.
לאחר השחרור התגורר [[אדמו"ר הריי"צ]] במלחובקה. כבר אז היה ברור כי לאחר החגים הרבי יעזוב לריגא. ר' פינייע היה שם עם הרבי, ופעם אחת בדרך חזרה מהמקווה, שאל: "מה יהיה אתנו החסידים? הרי הרבי עוזב את רוסיה?". הרבי ענה לו: "חשבתי על היציאה שלי מרוסיה מ[[רוסיה]] בפרטי פרטים, וכמו שה' נוהג איתי למעלה מדרך הטבע, כך גם עם האנשים שלי ינהג עמם למעלה מדרך הטבע. וה' יעזור שעוד נתראה".
ואכן, עוד הספיק להיות בימים הנוראים של שנת [[תש"י]] אצל אדמו"ר הריי"צ.
39,916

עריכות

תפריט ניווט