ספר תורה של משיח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 24: שורה 24:
ואכן באותו יום התחילה כתיבת ספר- התורה בחשאי, כאמור במודעה מיוחדת, מטעם "ועד ספר תורה לקבלת פני משיח", ב"הקריאה והקדושה": שיתקיים (כתיבת ספר התורה) על פי בקשת הרבי (שליט"א) [נ"ע] ללא פרסום.
ואכן באותו יום התחילה כתיבת ספר- התורה בחשאי, כאמור במודעה מיוחדת, מטעם "ועד ספר תורה לקבלת פני משיח", ב"הקריאה והקדושה": שיתקיים (כתיבת ספר התורה) על פי בקשת הרבי (שליט"א) [נ"ע] ללא פרסום.


כתיבת ספר-התורה היתה על גבי קלף מיוחד של עור שחוטות וכשרות. ועוד רצה כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע שהקלף יהיה מעובד ב[[ארץ הקודש]], ופנה בבקשה זו במברק לרב שלמה יהודה לייב אליעזרוב. ובאגרת מפורטת יותר אליו, בב' חשוון:
כתיבת ספר-התורה היתה על גבי קלף מיוחד של עור שחוטות וכשרות. ועוד רצה כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע שהקלף יהיה מעובד ב[[ארץ הקודש]], ופנה בבקשה זו במברק לרב [[שלמה יהודה לייב אליעזרוב]]. ובאגרת מפורטת יותר אליו, בב' חשוון:
"שלחתי תלגרמה לידידי שי' על אודות השגת קלף מעורות שחוטות וכשרות מעובדים לשמה – במדת ששה טפחים – בשביל לכתוב בעזה"י ספר תורה לקבל בה את פני משיח צדקנו בקרוב ממש".
"שלחתי תלגרמה לידידי שי' על אודות השגת קלף מעורות שחוטות וכשרות מעובדים לשמה – במדת ששה טפחים – בשביל לכתוב בעזה"י ספר תורה לקבל בה את פני משיח צדקנו בקרוב ממש".


שורה 41: שורה 41:
== סיום כתיבת הספר תורה ==
== סיום כתיבת הספר תורה ==


בהתוועדות [[שבת]] פרשת וארא, ג' שבט, [[תש"ל]] הודיע כ"ק [[אדמושליט"א]] על דבר סיומה בימים הקרובים. וזה לשונו ב[[שיחה]] שנאמרה בעת סיומה:
בהתוועדות [[שבת]] פרשת וארא, ג' שבט, [[תש"ל]] הודיע כ"קאדמוזצוקללה"ה נבג"מ זי"ע על דבר סיומה בימים הקרובים. וזה לשונו ב[[שיחה]] שנאמרה בעת סיומה:
"מטעמים מובנים, רצינו שהסיום של ספר התורה שכ"ק מו"ח אדמו"ר התחיל לכתוב – שיהיה בסיום תקופת עשרים השנים מהסתלקותו.
"מטעמים מובנים, רצינו שהסיום של ספר התורה שכ"ק מו"ח אדמו"ר התחיל לכתוב – שיהיה בסיום תקופת עשרים השנים מהסתלקותו.


שורה 50: שורה 50:
ואכן ביום ו' ערב שבת קודש פ' בא, יו"ד שבט, אחר חצות, [[תש"ל]], סיימוה בסעודה חגיגית.
ואכן ביום ו' ערב שבת קודש פ' בא, יו"ד שבט, אחר חצות, [[תש"ל]], סיימוה בסעודה חגיגית.


לאחר שיחה קצרה מאת כ"ק אדמו"ר שליט"א, קריאת פסוקי "למנצח יענך" ע"י הרב [[שמואל הלוי לויטין]] ע"ה ועניית הקהל פסוק אחר פסוק, וניגוני [[פורטל:נשיאי חב"ד|רבותינו נשיאנו]] – סוימה כתיבת ספר-התורה.
לאחר שיחה קצרה מאת כ"ק אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע, קריאת פסוקי "למנצח יענך" ע"י הרב [[שמואל הלוי לויטין]] ע"ה ועניית הקהל פסוק אחר פסוק, וניגוני [[פורטל:נשיאי חב"ד|רבותינו נשיאנו]] – סוימה כתיבת ספר-התורה.


לאחר אמירת פסוקי "אתה הראת", [[פורטל:ניגוני חב"ד|ניגון]] "[[פרזות תשב ירושלים (ניגון)|פרזות תשב ירושלים]]", גלילת ספר- התורה לבישת ה"כתר" ע"י כ"ק אדמו"ר שליט"א, נשיאת ספר-התורה לארון הקודש תחת חופה ובלוית נרות – ברך כ"ק אדמו"ר שליט"א ברכת "שהחיינו" בקול, ואכל פרי חדש.
לאחר אמירת פסוקי "אתה הראת", [[פורטל:ניגוני חב"ד|ניגון]] "[[פרזות תשב ירושלים (ניגון)|פרזות תשב ירושלים]]", גלילת ספר- התורה לבישת ה"כתר" ע"י כ"ק אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע, נשיאת ספר-התורה לארון הקודש תחת חופה ובלוית נרות – ברך כ"ק אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע ברכת "שהחיינו" בקול, ואכל פרי חדש.


אחר כך אמר [[מאמר]] "להבין ענין כתיבת ספר תורה", ושיחה קצרה.
אחר כך אמר [[מאמר]] "להבין ענין כתיבת ספר תורה", ושיחה קצרה.
שורה 59: שורה 59:
[[תמונה:מכתב מיוחדPictureFileName.jpg|left|thumb|250px|המכתב המיוחד]]
[[תמונה:מכתב מיוחדPictureFileName.jpg|left|thumb|250px|המכתב המיוחד]]


הכנסת ספר התורה גרמה להתעוררות גדולה אצל קהל עדת החסידים על אודות ביאת המשיח. ביטוי להתעוררות זו ניתן למצא במכתב מיוחד ששלחו גדולי החסידים לרבי מלך המשיח בו כותבים:  
הכנסת ספר התורה גרמה להתעוררות גדולה אצל קהל עדת החסידים על אודות ביאת המשיח. ביטוי להתעוררות זו ניתן למצא במכתב מיוחד ששלחו גדולי החסידים לרבי זי"ע בו כותבים:  


"כ"ק אדמו"ר המלך המשיח שליט"א
"כ"ק אדמו"ר המלך המשיח שליט"א
משתמש אלמוני

תפריט ניווט