צבאו"ת (שם): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 36 בתים ,  22 ביולי 2016
מ
החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה "
מ (החלפת טקסט – "מלאכים " ב־"מלאכים ")
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 1: שורה 1:
{{שמות}}שם '''צבאו"ת''' הוא אחד מ[[שמות הוי"ה|שבעה שמות שאינם נמחקים]]{{הערת שוליים|רמב"ם הלכות יסודי התורה פרק ו' הלכה ב'}}. שם זה נאמר לראשונה על ידי חנה, והוא מצוי ביותר בנביאים.
{{שמות}}שם '''צבאו"ת''' הוא אחד מ[[שמות הוי"ה|שבעה שמות שאינם נמחקים]]{{הערת שוליים|רמב"ם הלכות יסודי התורה פרק ו' הלכה ב'}}. שם זה נאמר לראשונה על ידי חנה, והוא מצוי ביותר בנביאים.


בקבלה מבואר כי שם זה מכוון כנגד ספירות [[נצח והוד]]. שבהלבשות של הקב"ה במידות [[נצח והוד]] נקרא הוא בשם [[צבאו"ת]], ועל ידי שם זה הוא ענין ה[[נבואה]].
בקבלה מבואר כי שם זה מכוון כנגד ספירות [[נצח והוד]]. שבהלבשות של [[הקב"ה]] במידות [[נצח והוד]] נקרא הוא בשם [[צבאו"ת]], ועל ידי שם זה הוא ענין ה[[נבואה]].


==עניינו==
==עניינו==
אמרו חז"ל, כי מיום שברא הקב"ה את עולמו, לא היה אדם שקראו להקב"ה צבאו"ת עד שבאת חנה וקראתו צבאו"ת. ששם זה אינו נזכר בחמישה חומשי תורה, ולא בספר יהושע ושופטים, אלא רק בספרי הנביאים.
אמרו חז"ל, כי מיום שברא [[הקב"ה]] את עולמו, לא היה אדם שקראו ל[[הקב]] צבאו"ת עד שבאת חנה וקראתו צבאו"ת. ששם זה אינו נזכר בחמישה חומשי תורה, ולא בספר יהושע ושופטים, אלא רק בספרי הנביאים.


==בבחינת נצח והוד==
==בבחינת נצח והוד==
מבואר כי השמות של הקב"ה מכוונים כנגד ה[[ספירות]] של [[עולם האצילות]], שכל שם מכוון כנגד ספירה אחרת. ושם צבאו"ת הוא כנגד ספירות [[נצח והוד]] של עולם האצילות. שכאשר מתלבש הקב"ה במידות נצח והוד, להשפיע ל[[עולמות]] במידה זאת, אזי נקרא הוא בשם צבאו"ת.
מבואר כי השמות של [[הקב"ה]] מכוונים כנגד ה[[ספירות]] של [[עולם האצילות]], שכל שם מכוון כנגד ספירה אחרת. ושם צבאו"ת הוא כנגד ספירות [[נצח והוד]] של עולם האצילות. שכאשר מתלבש [[הקב"ה]] במידות נצח והוד, להשפיע ל[[עולמות]] במידה זאת, אזי נקרא הוא בשם צבאו"ת.


ענין ספירות [[נצח והוד]] הוא כי הם "לבר מגופא" שהם כנגד שני ירכין, וענינם הוא השפעה החוצה. וענין של ספירות נצח והוד של [[עולם האצילות]] הוא לרדת ולהחיות את עולמות [[בי"ע]].
ענין ספירות [[נצח והוד]] הוא כי הם "לבר מגופא" שהם כנגד שני ירכין, וענינם הוא השפעה החוצה. וענין של ספירות נצח והוד של [[עולם האצילות]] הוא לרדת ולהחיות את עולמות [[בי"ע]].
שורה 16: שורה 16:
שם צבאו"ת עניינו אות הוא בצבא שלו, כלומר שכל צבאי צבאות של ה[[מלאכים]] שלמטה אלף אלפים לגדוד אחד ולגדודיו אין מספר, כולם הם מתהוים ומקבלים חיות רק מאות אחת.
שם צבאו"ת עניינו אות הוא בצבא שלו, כלומר שכל צבאי צבאות של ה[[מלאכים]] שלמטה אלף אלפים לגדוד אחד ולגדודיו אין מספר, כולם הם מתהוים ומקבלים חיות רק מאות אחת.


הנה אמרו רובתינו על חנה, מיום שברא הקב"ה את עולמו לא היה אדם שקראו להקב"ה צבאות עד שבאת חנה כו'. דהיינו שהיא פתחה תחלה לקרות הקב"ה הוי"ה צבאות ואמר הקב"ה עתיד בן שלך לפתוח בנבואה בשם זה כמו שכתוב ויאמר שמואל כה אמר ה' צבאות פקדתי כו'. והנביאים האחרונים נבאו בשם זה ובפרט חגי זכרי' ומלאכי יותר מכולן
הנה אמרו רובתינו על חנה, מיום שברא [[הקב"ה]] את עולמו לא היה אדם שקראו ל[[הקב]] צבאות עד שבאת חנה כו'. דהיינו שהיא פתחה תחלה לקרות [[הקב"ה]] הוי"ה צבאות ואמר [[הקב"ה]] עתיד בן שלך לפתוח בנבואה בשם זה כמו שכתוב ויאמר שמואל כה אמר ה' צבאות פקדתי כו'. והנביאים האחרונים נבאו בשם זה ובפרט חגי זכרי' ומלאכי יותר מכולן


==טעם שנזקקו לשם זה==
==טעם שנזקקו לשם זה==
14,699

עריכות

תפריט ניווט