י"ג מדות הרחמים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה "
מ (החלפת טקסט – "נשמות " ב־"נשמות ")
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ")
שורה 1: שורה 1:
'''י"ג מדות הרחמים''' הם שלוש עשרה המידות שבהם קרא משה להקב"ה לאחר חטא העגל. בקבלה ובחסידות מבואר כי י"ג מדות אלו הם המשכות ש[[למעלה מההשתלשלות]], ולמעלה מ[[שם הוי"ה]]. י"ג מדות הרחמים נקראים גם בשם י"ג מכילין דרחמי, וכן בשם י"ג תיקוני דיקנא.
'''י"ג מדות הרחמים''' הם שלוש עשרה המידות שבהם קרא משה ל[[הקב]] לאחר חטא העגל. בקבלה ובחסידות מבואר כי י"ג מדות אלו הם המשכות ש[[למעלה מההשתלשלות]], ולמעלה מ[[שם הוי"ה]]. י"ג מדות הרחמים נקראים גם בשם י"ג מכילין דרחמי, וכן בשם י"ג תיקוני דיקנא.


==ענינם==
==ענינם==
שורה 27: שורה 27:
ב[[תשליך]] אומרים את י"ג מדות שאמר מיכה, ומכוונים בהם כנגד י"ג מדות הרחמים שאמר משה.
ב[[תשליך]] אומרים את י"ג מדות שאמר מיכה, ומכוונים בהם כנגד י"ג מדות הרחמים שאמר משה.


ענינם מבואר כי י"ג מדות שאמר מיכה הם בבחינת [[עתיק]], והם למעלה מן י"ג מדות שאמר משה. שמשה המשיך למטה ב[[זעיר אנפין]], שמדות אלו הם לחיי העולם הזה שהיה צריך משה לכך. וזהו לפי שהקב"ה אמר למשה "ועתה הניחה לי ויחר אפי וכו'", ועל זה נאמר במשה "ויקוד ארצה וישתחו", שהשתחואה הוא המשכה שהמשיך למטה. אבל י"ג מדות רחמים שאמר מיכה הם י"ג מדות של [[אריך אנפין]] שהם לחיי ה[[נשמה|נשמות]] שהוא חיי אלקות.
ענינם מבואר כי י"ג מדות שאמר מיכה הם בבחינת [[עתיק]], והם למעלה מן י"ג מדות שאמר משה. שמשה המשיך למטה ב[[זעיר אנפין]], שמדות אלו הם לחיי העולם הזה שהיה צריך משה לכך. וזהו לפי ש[[הקב]] אמר למשה "ועתה הניחה לי ויחר אפי וכו'", ועל זה נאמר במשה "ויקוד ארצה וישתחו", שהשתחואה הוא המשכה שהמשיך למטה. אבל י"ג מדות רחמים שאמר מיכה הם י"ג מדות של [[אריך אנפין]] שהם לחיי ה[[נשמה|נשמות]] שהוא חיי אלקות.


==שני שמות הוי"ה==
==שני שמות הוי"ה==
14,699

עריכות

תפריט ניווט