14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – " תהלים " ב־" תהילים ") |
מ (החלפת טקסט – " בית הכנסת " ב־" בית הכנסת ") |
||
שורה 28: | שורה 28: | ||
* אין שייך בזה הטעם דטורח הצבור וביטול מלאכה, דכיון שאם היו חיובים בבית הכנסת היו אומרים הקדישים, נכנס זה בסדר תפלת הצבור ואורך זמנה, וסבור וקבל. | * אין שייך בזה הטעם דטורח הצבור וביטול מלאכה, דכיון שאם היו חיובים בבית הכנסת היו אומרים הקדישים, נכנס זה בסדר תפלת הצבור ואורך זמנה, וסבור וקבל. | ||
* אין להקשות ממכתב [[אדמו"ר הריי"צ]] {{הערה|1=נדפס בקונטרס ס"ח}} שכותב להזהר באמירת קדיש דרבנן שלאחרי ברייתא דר' ישמעאל, דלכאורה למה אינו מזהיר על הקדישים שלאחרי שיר של יום וכו', די"ל בפשיטות שאמירת הקדיש הנ"ל בטלוהו באותו בית הכנסת אשר אליהם נכתב המכתב, וככתוב שם, ולא בטלו הקדישים הנ"ל. | * אין להקשות ממכתב [[אדמו"ר הריי"צ]] {{הערה|1=נדפס בקונטרס ס"ח}} שכותב להזהר באמירת קדיש דרבנן שלאחרי ברייתא דר' ישמעאל, דלכאורה למה אינו מזהיר על הקדישים שלאחרי שיר של יום וכו', די"ל בפשיטות שאמירת הקדיש הנ"ל בטלוהו באותו [[בית הכנסת]] אשר אליהם נכתב המכתב, וככתוב שם, ולא בטלו הקדישים הנ"ל. | ||
* בקדיש לאחרי [[תהילים]] מחלק כ"ק מו"ח אדמו"ר, שבאם יש חיוב יאמרוהו אחרי כל ספר. ובאם לאו - רק פעם אחת אחרי כל התהלים {{הערה|1=כנדפס בסידור [[תורה אור]] - [[תש"א]].}}. | * בקדיש לאחרי [[תהילים]] מחלק כ"ק מו"ח אדמו"ר, שבאם יש חיוב יאמרוהו אחרי כל ספר. ובאם לאו - רק פעם אחת אחרי כל התהלים {{הערה|1=כנדפס בסידור [[תורה אור]] - [[תש"א]].}}. |
עריכות