פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 3 בתים ,  00:38, 16 ביולי 2016
מ
החלפת טקסט – " אותיות " ב־" אותיות"
'''היחידה שבנפש''' היא החלק הנעלה והגבוה ביותר בחמשת חלקי ה[[נשמה]], ושרשו בסדר העולמות הוא מ[[אריך אנפין]]. (חמשה גילויי אלקות ישנם הנקראים "חמשה פרצופים", והם: א) אריך אנפין ב) אבא ג) אמא, ד) זעיר אנפין ה) מלכות, והם כנגד ה' בחינות שבנפש והם נפש רוח נשמה חיה יחידה מלמטה למעלה). היא אחת משני כוחות ה[[מקיף|מקיפים]] שבנפש, שהם [[חיה]] ו[[יחידה]], כלומר כוחות אלו אינם יכולים להתגלות בעצמם, אלא רק הארה מהם, היא שמפעילה את הכוחות הפנימיים. אלא שבעוד ה[[חיה]] נקראת בשם [[מקיף הקרוב]], נקראת היחידה בשם [[מקיף הרחוק]].
מכיון שחמשת הדרגות שבנפש מכונות כנגד ארבעת [[אותיות ]]שם הוי"ה, והקוץ של היו"ד, נמצא כי דרגה זו היא כנגד [[קוצו של יו"ד]] של [[שם הוי"ה]] ([[כתר]]).
==בתורת החסידות==
מכיון שנשמתו של היהודי היא חלק אלוק ממעל ממש, נמצא כי יש חלק בנשמה '''המתייחדת''' ביחוד גמור עם אור האלקות שהוא יתברך '''יחיד ומיוחד''', ואשר בה עדיין אין התחלקות בין הבורא לנברא שאז הנברא נחשב לישות בפני עצמה, כפי שמתגלה בעולמות התחתונים שנעלמים ונסתרים מגילוי אלקות. חלק זה שהוא שורש הנברא, קשור ב[[עצם הנשמה]] כניצוץ בתוך שלהבת, ועם היותו שורש הנשמה כפי עבודתה בפרטות, עם כל זה היא מתיחדת ביחוד גמור עם הבורא, ואינה נפרדת ממנו לעולם.
14,699

עריכות