הקהל ומועדי השנה: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – " בית המקדש " ב־" בית המקדש "
מ (החלפת טקסט – " עבודת השם" ב־" עבודת השם")
מ (החלפת טקסט – " בית המקדש " ב־" בית המקדש ")
שורה 63: שורה 63:
ל'''ראש חודש''' יש קשר מיוחד ל[[הקהל]] כיוון שראש החודש כשנותן חיות לכל החודש נותן גם תוספת כח ל[[כל אחד מלך|מלך של הקהל - כל אחד ואחד מאיתנו בעניין ההקהל]].
ל'''ראש חודש''' יש קשר מיוחד ל[[הקהל]] כיוון שראש החודש כשנותן חיות לכל החודש נותן גם תוספת כח ל[[כל אחד מלך|מלך של הקהל - כל אחד ואחד מאיתנו בעניין ההקהל]].


ובהדגשה מיוחדת ב'''ראש חודש [[חשוון]]''' כי [[מצוות הקהל]] הייתה ב[[בית המקדש]] וסיום בניין בית המקדש (הראשון) היה בחשוון, וגם חנוכת [[בית המקדש השלישי]] תהי' בחשוון אכי"ר - ועניין ההקהל בחשוון יש לו יותר כח להביא לחנוכת הבית בו בחודש.
ובהדגשה מיוחדת ב'''ראש חודש [[חשוון]]''' כי [[מצוות הקהל]] הייתה ב[[בית המקדש]] וסיום בניין [[בית המקדש]] (הראשון) היה בחשוון, וגם חנוכת [[בית המקדש השלישי]] תהי' בחשוון אכי"ר - ועניין ההקהל בחשוון יש לו יותר כח להביא לחנוכת הבית בו בחודש.


==י"ט כסלו==
==י"ט כסלו==
שורה 83: שורה 83:
*במספר - ימי הסוכות הם שמונה, וימי החנוכה הם שמונה.
*במספר - ימי הסוכות הם שמונה, וימי החנוכה הם שמונה.
*באמירת ה"הלל" - הן בחג הסוכות והן בחנוכה "גומרים את ההלל".
*באמירת ה"הלל" - הן בחג הסוכות והן בחנוכה "גומרים את ההלל".
*בתוכנם - חנוכת בית המקדש הראשון היתה בחג הסוכות, וחג החנוכה נקרא על שם חנוכת המזבח ובית המקדש השני.
*בתוכנם - חנוכת [[בית המקדש]] הראשון היתה בחג הסוכות, וחג החנוכה נקרא על שם חנוכת המזבח ובית המקדש השני.
*בהוספה - בימי חג הסוכות מוסיפים בכל יום פר בהקרבת הקרבנות באופן של "מעלין בקודש", ובחנוכה מוסיפים בכל יום נר בהדלקת נרות חנוכה, "מוסיף והולך".
*בהוספה - בימי חג הסוכות מוסיפים בכל יום פר בהקרבת הקרבנות באופן של "מעלין בקודש", ובחנוכה מוסיפים בכל יום נר בהדלקת נרות חנוכה, "מוסיף והולך".


14,699

עריכות