שומרי בית המקדש: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – " בית המקדש " ב־" בית המקדש "
מ (החלפת טקסט – "־" ב־" ")
מ (החלפת טקסט – " בית המקדש " ב־" בית המקדש ")
שורה 2: שורה 2:


==טעם השמירה==
==טעם השמירה==
שמירה זו אינה משום חישוב גניבה, שהרי "אין (מתנהגים ב) עניות במקום עשירות" ובזיון הוא לבית המקדש שצריך לשמור עליו מפני גניבות, אלא גזירת הכתוב הוא שנאמר "ושמרו" את משמרת ה', וגם כבוד בית המקדש הוא שלא יסיחו דעתם ממנו לא ביום ולא בלילה, כמו שכתוב{{הערה|1= מלכים ב' פרק יא.}} ושמרו את משמרת הבית.{{הערה|1= הרא"ש בתחילת [[מסכת תמיד]].}}
שמירה זו אינה משום חישוב גניבה, שהרי "אין (מתנהגים ב) עניות במקום עשירות" ובזיון הוא לבית המקדש שצריך לשמור עליו מפני גניבות, אלא גזירת הכתוב הוא שנאמר "ושמרו" את משמרת ה', וגם כבוד [[בית המקדש]] הוא שלא יסיחו דעתם ממנו לא ביום ולא בלילה, כמו שכתוב{{הערה|1= מלכים ב' פרק יא.}} ושמרו את משמרת הבית.{{הערה|1= הרא"ש בתחילת [[מסכת תמיד]].}}


חובת השמירה מוזכרת הן בתחילת מסכת מידות והן בתחילת מסכת תמיד, הרבי אומר על כך, שזה מורה שהשמירה בבית המקדש היא גם מצד החפצא - שהבית צריך להיות שמור; וגם מצד הגברא - שהכהנים צריכים לשמור.
חובת השמירה מוזכרת הן בתחילת מסכת מידות והן בתחילת מסכת תמיד, הרבי אומר על כך, שזה מורה שהשמירה בבית המקדש היא גם מצד החפצא - שהבית צריך להיות שמור; וגם מצד הגברא - שהכהנים צריכים לשמור.
14,699

עריכות

תפריט ניווט