14,699
עריכות
מ (←עניינה בעבודת ה': הגהה) |
מ (החלפת טקסט – " תהילים " ב־" תהילים ") |
||
שורה 16: | שורה 16: | ||
תורת החסידות נראה שנקטה את הפירוש כפשוטו שאכן תטהר החזיר וכביאור האור החיים אלא שביאורו שהיתר זה נובע מביטול קליפת החזיר כדלהלן. | תורת החסידות נראה שנקטה את הפירוש כפשוטו שאכן תטהר החזיר וכביאור האור החיים אלא שביאורו שהיתר זה נובע מביטול קליפת החזיר כדלהלן. | ||
בנוגע לזמן טהרתו מבואר על יסוד החילוק שבין המדרשות דלעיל. באחדים מבואר כי רק החזיר יטהר וניתן להבין מכך שאר החיות לא ייטהרו, ובמדרש תהילים מבואר שכל החיות יטהרו. מבאר הרבי{{הערה|אגרות קודש ([http://www.chabadlibrary.org/books/admur/ig/3/507.htm תקז]), חלק ג' ע' קנג.}} על יסוד המבואר ב[[אגרת הקודש]]{{הערה|[http://www.chabadlibrary.org/books/adhaz/tanya/4/26.htm תניא, אגרת הקדש סימן כו].}} ש[[ימות המשיח#שתי תקופות|שני תקופות]] הן שבתקופה ראשונה בימות המשיח רק החזיר יטהר ובתקופה השניה בזמן [[תחיית המתים]] על תקופה זו אמרו "מצוות בטלות לעתיד לבוא"{{מקור}}{{הערה|נראה שבעניין זה גופא ישנה מחלוקת שהרי במדרש תהילים שם נחלקו מה יבטל ועל פי המבואר במכתב היינו בתקופה זו שנאמר עליה שמצוות בטלות.}} כשרוח הטומאה תבטל לגמרי, יטהרו כל שאר החיות. | בנוגע לזמן טהרתו מבואר על יסוד החילוק שבין המדרשות דלעיל. באחדים מבואר כי רק החזיר יטהר וניתן להבין מכך שאר החיות לא ייטהרו, ובמדרש [[תהילים]] מבואר שכל החיות יטהרו. מבאר הרבי{{הערה|אגרות קודש ([http://www.chabadlibrary.org/books/admur/ig/3/507.htm תקז]), חלק ג' ע' קנג.}} על יסוד המבואר ב[[אגרת הקודש]]{{הערה|[http://www.chabadlibrary.org/books/adhaz/tanya/4/26.htm תניא, אגרת הקדש סימן כו].}} ש[[ימות המשיח#שתי תקופות|שני תקופות]] הן שבתקופה ראשונה בימות המשיח רק החזיר יטהר ובתקופה השניה בזמן [[תחיית המתים]] על תקופה זו אמרו "מצוות בטלות לעתיד לבוא"{{מקור}}{{הערה|נראה שבעניין זה גופא ישנה מחלוקת שהרי במדרש [[תהילים]] שם נחלקו מה יבטל ועל פי המבואר במכתב היינו בתקופה זו שנאמר עליה שמצוות בטלות.}} כשרוח הטומאה תבטל לגמרי, יטהרו כל שאר החיות. | ||
==בתורת הקבלה והחסידות== | ==בתורת הקבלה והחסידות== |
עריכות