שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 1,682 בתים ,  06:53, 8 ביולי 2016
←‏ימי חב"ד: עריכה. קיצרתי לאור הקישור לערך המורחב
==[[פורטל:ימי חב"ד|ימי חב"ד]]==
*[[תרי"א]] - התרחשה [[השריפה הגדולה בליובאוויטש]].
*[[תרפ"ז]] - [[אדמו"ר הריי"צ]] שוחרר ממאסרו (מיום [[ט"ו סיון תרפ"ז]]) בכלא 'שפולארקה', בתנאי שיסע לעיר מקלטו [[קסטרמהקוסטרמה]]. יום זה מוגדר ע"י על ידי הרבי כאתחלתא דגאולה,ולכן רבים ורבים מחסידי חב"ד לא אומרים תחנון ביום זה.===ג' תמוז תשנ"ד==={{ערך מורחב|נצחיות חייו של הרבי}}*[[תשנ"ד]] - [[הרבימלך המשיח שליט"א]] התכסה מעינינו. בקרב , אך על פי דבריו מאמינים החסידים שהוא [[חסידנצחיות חייו של הרבי|ממשיך לחיות בחיים נצחיים]]י [[. בקרב חסידי חב"ד]] ישנם דעות שונות בכל הקשור לאירועי היום, בשאלה כיצד להגדיר את שהתרחש, וכיצד יש לנהוג בעקבות כך. רוב ה[[חסיד]]ים אך החסידים מאמינים, שהמצב שנוצר הוא שלב נוסף בתהליך התגלותו השלימה של הרבי כ[[מלך הרבי כמלך המשיח]]. - זאת בשל דבריו של הרבי כי {{מונחון[[הדור השביעי|דורנו|כלומר דורו של הרבי}}{{הערה|ההגדרה של דורות בשיחות הרבי, היא לפי נשיאי הדור. כך למשל במאמר ]] הוא דור הגאולה ו[[באתי לגנינשיא הדור|נשיא דורנו]] מוזכרים שבעה דורות שהראשון שבהם הוא דורו של [[אדמו"ר הזקןשנה שמלך המשיח נגלה בה|החל להתגלות]] והאחרון שבהם הוא דורו של כ[[הרבימלך המשיח]]}}, {{הערה|בשיחה אחרת של הרבי מובא התייחסות יותר מפורשת לנצחיות חיין של נשיא הדור: "מזה מובן החידוש דדורנו - הדור התשיעי לגבי כל הדורות שלפני זה, עד לדור שלפני זה (דור השמיני): מכיון שהגאולה לא באה אז בפועל, ה"בא אל פרעה" (הגילוי ד"אתפריעו כל נהורין" למטה) לא היה בתכלית השלימות כנשמה בגוף בריא (היתה הסתלקות הנשמה מן ה[[גוף]] וגם הנשמה בגוף היתה במצב ש"הדיבור הוא בגלות" וכו'), מה שאין כן בדורנו זה - הדור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה - נעשה תומ"י "נתלו המאורות", שלא זו בלבד שלא חסר חס ושלום במאורות הגדולים דגילוי ראה בשיחת [[תורה שבכתבדבר מלכות]] ו[[תורה שבעל פה]], אלא אדרבה - מתווספת שלימות נעלית יותר (לא באופן ד"כבד פה מאורייתא שבעל פה וכבד לשון מאורייתא שבכתב, בהיותו למעלה מזה), באופן שכשנשמות בגופים מקבלים בפנימיות "אתפריעו כל נהורין" https://drive.google.com/open?id=0B6t2zW9zs378ZlMwOHZVQjlHZ1k ש"נתלו" עתה, על ידי זה שמשיח צדקנו פ בא מיד, "שלח נא ביד תשלח" וילמד תורה את כל העם כולו, עד "תורה חדשה מאיתי תצא". (תרגום מספר השיחות [[תשנ"ב]] חלק א' עמ' 294).}} הוא סעיף י"הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה"{{הערה|ראו לדוגמה במאמר ג, ובאריכות בערך המורחב [[באתי לגני#באתי לגני תשי"א|באתי לגני תשי"אנצחיות חייו של הרבי]].}}. בהקשר לכך, מזכירים החסידים  יחד עם זאת מעורר היום את האמור{{הערה|[[רש"יציפיה לגאולה|הציפיה]] בסוף ספר דניאל, פרק י"ב פסוק י"ב, המדבר על ו[[מלך המשיחעד מתי|התביעה]].}}: "אשרי המחכה ויגיע" וגו': ".. שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה", כלומר, שלראות את הרבי בהתגלותו המושלמת ב[[מלך המשיח]] [[נכסה וחוזר ונגלההגאולה השלימה|גאולה השלימה]].
==עניינו==

תפריט ניווט