פרשת לך לך: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 4 בתים ,  8 ביולי 2016
מ
החלפת טקסט – " ביתו" ב־" בתו"
מ (החלפת טקסט – " רש"י " ב־" רש"י ")
מ (החלפת טקסט – " ביתו" ב־" בתו")
שורה 14: שורה 14:
*'''חמישי''' - --בכתיבה--
*'''חמישי''' - --בכתיבה--


*'''שישי''' - הקב"ה אומר לאברם שבני ישראל יהיו בגלות במשך ארבע מאות שנים. הגר, שִׁפחתה של שרי הפכה להיות אישה לאברם וילדה בן שנקרא ישמעאל (הגר היתה ביתו של פרעה מלך מצרים, אך כשראתה את הניסים שאירוע לשרי אמר שהיא מעדיף להיות שפחה לשרי מאשר נסיכה בבית אביה). הקב"ה הוסיף את האות ה' לשמו של 'אברם' ומאז נקרא שמו 'אברהם'.
*'''שישי''' - הקב"ה אומר לאברם שבני ישראל יהיו בגלות במשך ארבע מאות שנים. הגר, שִׁפחתה של שרי הפכה להיות אישה לאברם וילדה בן שנקרא ישמעאל (הגר היתה בתו של פרעה מלך מצרים, אך כשראתה את הניסים שאירוע לשרי אמר שהיא מעדיף להיות שפחה לשרי מאשר נסיכה בבית אביה). הקב"ה הוסיף את האות ה' לשמו של 'אברם' ומאז נקרא שמו 'אברהם'.


*'''שביעי''' - הקב"ה כורת ברית עם אברהם ועם זרעו אחריו: כל זכר בן שמונה ימים צריך למול את בשר ערלתו. גם שמה של שרי הוחלף לשרה. אברהם עבר ברית מילה, וכך גם כל בני ביתו. אברהם היה באותה עת בן תשעים ותשע שנים וישמעאל היה בן שלוש עשרה שנים.
*'''שביעי''' - הקב"ה כורת ברית עם אברהם ועם זרעו אחריו: כל זכר בן שמונה ימים צריך למול את בשר ערלתו. גם שמה של שרי הוחלף לשרה. אברהם עבר ברית מילה, וכך גם כל בני בתו. אברהם היה באותה עת בן תשעים ותשע שנים וישמעאל היה בן שלוש עשרה שנים.


==קישורים חיצונים==
==קישורים חיצונים==
39,916

עריכות

תפריט ניווט