שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "אדמו"ר הרש"ב " ב־"אדמו"ר הרש"ב "
אולם על אף שתפקידו הוא לתקן את העולם, מלכותו בעצם למעלה מתיקון העולם ואינה מתבטאת בתיקון העולם, לפי שמשיח הוא "מלך בעצם" כנזכר למעלה. לפיכך תיקון העולם על ידו אינה ביטוי למלכותו העצמית, ועיקר העילוי של ביאת המשיח היא עצם הופעתו וביאתו בעולם "יעמוד מלך מבית דוד" שבזה עומד בגילוי עצם מציאותו של משיח ("רוחו של מלך המשיח") וכל פעולותיו במלחמות ונצחונותיו תוצאה וגילוי של עצם עניינו - "מלך בעצם".{{הערה|שיחת פרשת תולדות [[תשנ"ב]] {{קישור אוצר 770|45|320|B|התוועדויות שנת [[תשנ"ב]] כרך א' תשרי - כסלו}}}}ותיקון העולם שיהיה על ידו יהיה בדרך ממילא.{{הערה|לקוטי שיחות חלק כז עמוד 256.}}
שלמות מלכותו תהיה דווקא לאחרי קיבוץ גלויות לארץ ישראל לפי שאז דווקא שייך שיהיה מלך ועל כל העולם. גם מצד תוכנה הפנימי של קיבוץ הגלויות שהוא שלמות גמר עבודת הבירורים שיתקבצו כל הניצוצות ויעלו, לכן דווקא אז יהיה גילוי מלכותו בשלימות.{{הערה|אגרות קודש [[אדמו"ר הרש"ב ]] חלק א' עמוד שט ואילך. וראה בלקוטי שיחות חלק כ"ז שם ובהערה 38.}}
===תפקידו כמלך על פי החסידות===
14,699

עריכות

תפריט ניווט