14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – "הגוף " ב־"הגוף ") |
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר הריי"צ " ב־"אדמו"ר הריי"צ ") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
==חשיבות השינון והחזרה ברחוב== | ==חשיבות השינון והחזרה ברחוב== | ||
אדמו"ר הריי"צ משווה את חזרת אותיות התניא בעת ההליכה ברחוב להתגלות ה' על הר סיני במתן תורה{{הערה|ספר השיחות תרח"ץ, עמ' 251, בשם אביו כ"ק אדמו"ר מהורש"ב.}}. | [[אדמו"ר הריי"צ]] משווה את חזרת אותיות התניא בעת ההליכה ברחוב להתגלות ה' על הר סיני במתן תורה{{הערה|ספר השיחות תרח"ץ, עמ' 251, בשם אביו כ"ק אדמו"ר מהורש"ב.}}. | ||
אדמו"ר הריי"צ מוסיף ומספר{{הערה|נדפס בספר קיצורים והערות לספר לקוטי אמרים, רשימה י' אות י"ז.}}, שכאשר אדמו"ר ה'[[צמח צדק]]' נקרא לאסיפת הרבנים בפעטערבורג, ביקר אצל ציון אמו והעתיר רחמים להצלחת שליחותו. אמו, הרבנית דבורה לאה, ביקשה למענו ברכה מ[[הבעל שם טוב]], והבעש"ט ענה לה: "כתיב ויהי '''חִתַּת''' אלוקים", חת"ת ראשי תיבות '''ח'''ומש '''ת'''הילים '''ת'''ניא, והבקיא באותיותיהם נשבר כל ההעלמות וההסתרים". | [[אדמו"ר הריי"צ]] מוסיף ומספר{{הערה|נדפס בספר קיצורים והערות לספר לקוטי אמרים, רשימה י' אות י"ז.}}, שכאשר אדמו"ר ה'[[צמח צדק]]' נקרא לאסיפת הרבנים בפעטערבורג, ביקר אצל ציון אמו והעתיר רחמים להצלחת שליחותו. אמו, הרבנית דבורה לאה, ביקשה למענו ברכה מ[[הבעל שם טוב]], והבעש"ט ענה לה: "כתיב ויהי '''חִתַּת''' אלוקים", חת"ת ראשי תיבות '''ח'''ומש '''ת'''הילים '''ת'''ניא, והבקיא באותיותיהם נשבר כל ההעלמות וההסתרים". | ||
[[אדמו"ר הרש"ב]] התבטא{{הערה|מובא באותה רשימה שבהערה דלעיל.}}: '''"פרק תניא בעל פה מביא שפע ברכה והצלחה"'''. | [[אדמו"ר הרש"ב]] התבטא{{הערה|מובא באותה רשימה שבהערה דלעיל.}}: '''"פרק תניא בעל פה מביא שפע ברכה והצלחה"'''. | ||
שורה 21: | שורה 21: | ||
גם במוסדות החב"דיים מושרשת כבר מינקות חשיבות השינון בעל-פה של ספר התניא, באמצעות מבצעי שינון נושאי פרסים לתלמידים הנבחנים על פרקי תניא בעל-פה. בחינוך הבלתי-פורמאלי, מקבל נושא זה הדגשה מיוחדת, כאשר בקייטנות, בקעמפים ובמועדוניות המנוהלות על-ידי חסידי חב"ד מקבלים הילדים (בהוראת הרבי) עידוד רב לשנן מספר רב ככל היותר של פרקי תניא, כחלק מתחרויות ומפעילויות. | גם במוסדות החב"דיים מושרשת כבר מינקות חשיבות השינון בעל-פה של ספר התניא, באמצעות מבצעי שינון נושאי פרסים לתלמידים הנבחנים על פרקי תניא בעל-פה. בחינוך הבלתי-פורמאלי, מקבל נושא זה הדגשה מיוחדת, כאשר בקייטנות, בקעמפים ובמועדוניות המנוהלות על-ידי חסידי חב"ד מקבלים הילדים (בהוראת הרבי) עידוד רב לשנן מספר רב ככל היותר של פרקי תניא, כחלק מתחרויות ומפעילויות. | ||
כפי הוראת אדמו"ר הריי"צ לר' ניסן נמנוב (צוטט לעיל), ישנם ישיבות חב"דיות בהם שינון התניא בעל-פה הינו חלק מסדרי הישיבה, וישנם ישיבות בהם פרקי התניא מהווים תנאי חשוב בקבלת התלמיד לישיבה. | כפי הוראת [[אדמו"ר הריי"צ]] לר' ניסן נמנוב (צוטט לעיל), ישנם ישיבות חב"דיות בהם שינון התניא בעל-פה הינו חלק מסדרי הישיבה, וישנם ישיבות בהם פרקי התניא מהווים תנאי חשוב בקבלת התלמיד לישיבה. | ||
המשפיע הנודע ר' [[מענדל פוטרפס]], היה דורש מתלמידיו ללא הרף ללמוד ולשנן את פרקי התניא, עם דגש מיוחד על 'הקדמת המלקט' וי"ב הפרקים הראשונים. התלמידים היו צריכים לגשת להיבחן אצלו בדייקנות מופלגה מבלי להחסיר אף הגה{{הערה|א' מתלמידיו סיפר שפעם נפגש עם ר' מענדל בחתונה מסויימת, כשמונה שנים לאחר שסיים את חוק לימודים בישיבה בכפר חב"ד. ר' מענדל ניגש אליו וסטר לו על לחיו כשהוא תובע ממנו: "עדיין יש לך חוב אצלי...".}}. | המשפיע הנודע ר' [[מענדל פוטרפס]], היה דורש מתלמידיו ללא הרף ללמוד ולשנן את פרקי התניא, עם דגש מיוחד על 'הקדמת המלקט' וי"ב הפרקים הראשונים. התלמידים היו צריכים לגשת להיבחן אצלו בדייקנות מופלגה מבלי להחסיר אף הגה{{הערה|א' מתלמידיו סיפר שפעם נפגש עם ר' מענדל בחתונה מסויימת, כשמונה שנים לאחר שסיים את חוק לימודים בישיבה בכפר חב"ד. ר' מענדל ניגש אליו וסטר לו על לחיו כשהוא תובע ממנו: "עדיין יש לך חוב אצלי...".}}. |
עריכות