14,699
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – " גוף " ב־" גוף ") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
==תוכן הקונטרס== | ==תוכן הקונטרס== | ||
הקונטרס, הינו כזרקור רב עוצמה במשנתה של חסידות חב"ד ומיסודות דרכה. בקונטרס מבואר גודל הצורך בלימוד פנימיות התורה. הקונטרס פותח בהקדמה רחבה אודות בריאת העולם באופן של [[חומר וצורה]], וממשיך בהסבר רחב כי [[תורת הנגלה]] היא גוף התורה, ואילו פנימיות התורה היא נשמת התורה. לא זו בלבד שלימוד נגלה בלי פנימיות התורה הוא כגוף בלא נשמה, אלא שהלומד נגלות התורה מבלי פנימיות התורה אף אינו עומד על דרך האמת בנגלות התורה, כיון שהלימוד הוא בלי חיות ונשמה, ובסופו של דבר, מכיון שנגלות התורה עוסקים בענינים גשמיים, הוא עלול להמשך אחרי החיצוניות שבלימוד, ולעסוק רק בענינים גשמיים דהיינו שהלימוד יהיה להתייהר, אשר לימוד כזה, לפי דבריו הק' של רבי [[חיים ויטאל]] הולך ל[[קליפות]]. | הקונטרס, הינו כזרקור רב עוצמה במשנתה של חסידות חב"ד ומיסודות דרכה. בקונטרס מבואר גודל הצורך בלימוד פנימיות התורה. הקונטרס פותח בהקדמה רחבה אודות בריאת העולם באופן של [[חומר וצורה]], וממשיך בהסבר רחב כי [[תורת הנגלה]] היא [[גוף]] התורה, ואילו פנימיות התורה היא נשמת התורה. לא זו בלבד שלימוד נגלה בלי פנימיות התורה הוא כגוף בלא נשמה, אלא שהלומד נגלות התורה מבלי פנימיות התורה אף אינו עומד על דרך האמת בנגלות התורה, כיון שהלימוד הוא בלי חיות ונשמה, ובסופו של דבר, מכיון שנגלות התורה עוסקים בענינים גשמיים, הוא עלול להמשך אחרי החיצוניות שבלימוד, ולעסוק רק בענינים גשמיים דהיינו שהלימוד יהיה להתייהר, אשר לימוד כזה, לפי דבריו הק' של רבי [[חיים ויטאל]] הולך ל[[קליפות]]. | ||
מסקנת הקונטרס היא כי על כל אחד ואחד לקבוע מדי יום ויום שני שליש מלימודו לנגלות התורה, ושליש ללימוד פנימיות התורה. והזמן המומלץ לפנימיות התורה - כמו שאכן נקבע בישיבות חב"ד בעקבות קונטרס זה - הוא לפני התפילה, לימוד אישי ולא על ידי שיעור בלבד, אך באופן שכל הקהל עוסק יחדיו בלימוד חסידות, ובאופן שלומדים לכל הפחות שני שעות לפני התפילה. הטעם הוא מפני שלפני התפילה מאיר אור גבוה מאוד הנקרא "לובן" של [[אברהם]] אבינו, המסייע להבנת פנימיות התורה. | מסקנת הקונטרס היא כי על כל אחד ואחד לקבוע מדי יום ויום שני שליש מלימודו לנגלות התורה, ושליש ללימוד פנימיות התורה. והזמן המומלץ לפנימיות התורה - כמו שאכן נקבע בישיבות חב"ד בעקבות קונטרס זה - הוא לפני התפילה, לימוד אישי ולא על ידי שיעור בלבד, אך באופן שכל הקהל עוסק יחדיו בלימוד חסידות, ובאופן שלומדים לכל הפחות שני שעות לפני התפילה. הטעם הוא מפני שלפני התפילה מאיר אור גבוה מאוד הנקרא "לובן" של [[אברהם]] אבינו, המסייע להבנת פנימיות התורה. |
עריכות