שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 10 בתים ,  01:06, 6 ביוני 2016
אין תקציר עריכה
[[תמונה:מאיר פרוש.jpg|left|thumb|250px|הרב פרוש נואם ב[[כנס המנהלים]] של [[אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש]]]]
'''מאיר פרוש''' (סגן שר החינוך מטעם יהדות התורה) הינו עסקן חסידי, בנו של הרב [[מנחם פרוש]] ע"ה, הנמצא בידידות גדולה עם קהילת חב"ד באה"ק.
נולד בשנת [[תשט"ו]] ב[[ירושלים]] ובילדותו למד ב[[תלמוד תורה]] וישיבת [[עץ חיים]] שבירושלים. לאחר מכן המשיך את לימודיו בישיבת סלבודקה ב[[בני ברק]]. לאחר נישואיו התגייס ל[[צה"ל]], ולאחמ"כ ולאחר מכן נכנס ל[[עסקנות]] והוא ממשיך את מסורת משפחת פרוש בעסקנות.
בתחילת שנות המ"מים נבחר כנציג אגודת ישראל וממלא מקום ראש עריית [[ירושלים]], במסגרת זו סייע רבות ל[[חסיד]]י [[חב"ד]] בעיר, למרות שלא הצביעו לו אלא דווקא למתחריו - פא"י.
בשנת [[תשנ"ב]] הגיע ל[[770]], שם בירכו [[הרבי]]: "יאריך ימים על ממלכתו".
בשנת [[תשנ"ו]] עמד בראש רשימת "[[יהדות התורה]]" לכנסת, הוא נבחר לכנסת ומונה לסגן שר במעמד שר במשרד השיכון בממשלתו של [[בנימין נתניהו]]. במסגרת תפקידו סייע לאלפי חסידי חב"ד ומוסדות חב"ד. אנשי "שלומי אמונים" - סיעתו הפנימית אמרו בבדיחות כי "הסיוע שנותן פרוש לחב"ד הוא כפול מהסיוע שנותן לאנשיו".
במשך השנים הבאות סייע למאבק על [[שלימות הארץ]], לצד סיוע לכלל חסידי חב"ד. המפלגות שרצו מטעמו לעיריות עזרו לחסידי חב"ד, ובחלק מהמקרים אף הכניסו חסידי חב"ד לרשימתם.
כאשר נכנסה אגודת ישראל לקואליציה - היה היחיד מסיעתו שלא הצטרף, ואף וויתר על תפקיד סגן שר, על מעשהו זה זכה לשבחים רבים.
לאחר [[ההתנתקות ]] הודיע כי הוא כופף את עצמו להחלטות קונגרס הרבנים פיקוח נפש ושלושת העומדים בראשו - האדמו"רים מערלוימ[[ערלוי]], בוסטון וסדיגורא.
באותו זמן נרקם שיתוף פעולה בינו לבין [[המטה העולמי להצלת העם והארץ]]. הוא סייע למטה בכל, ואף השתתף בכנסיהם, למרות הביקורת שעורר עליו צעד זה בקרב אנשי סיעתו.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט