רבי שמואל בן מאיר: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "״" ב־"""
(הכחלת קישורים)
מ (החלפת טקסט – "״" ב־""")
שורה 1: שורה 1:
רבי '''שמואל בן רבי מאיר''' (הרשב״ם) היה מגדולי חכמי ישראל בכל הדורות, מגדלי ה[[ראשונים]] מפרש ה[[תורה שבכתב|מקרא]] ו[[גמרא|התלמוד]] מראשוני [[תוספות|בעלי התוספות]]. בן בתו של [[רש״י]] ואחיו הבכור של [[ריב"ם]] ו[[רבינו תם]] ו[[רבי שלמה המדקדק]]. נולד בעיר רומרוג (Rameru) ב[[צרפת]], בין השנים ד' אלפים תת״מ-תתמ"ה (1085-1080).
רבי '''שמואל בן רבי מאיר''' (הרשב"ם) היה מגדולי חכמי ישראל בכל הדורות, מגדלי ה[[ראשונים]] מפרש ה[[תורה שבכתב|מקרא]] ו[[גמרא|התלמוד]] מראשוני [[תוספות|בעלי התוספות]]. בן בתו של [[רש"י]] ואחיו הבכור של [[ריב"ם]] ו[[רבינו תם]] ו[[רבי שלמה המדקדק]]. נולד בעיר רומרוג (Rameru) ב[[צרפת]], בין השנים ד' אלפים תת"מ-תתמ"ה (1085-1080).




שורה 7: שורה 7:


===רבותיו===
===רבותיו===
למד תורה מפי חכמי לותיר, וביחוד אצל אביו רבי מאיר, חתנו של רש״י, ואף אצל רש״י אבי אמו.עוד בחיי רש״י הגיע רשב״ם למעלה רמה ב[[תורה]] והיה מתווכח עם רש״י זקנו על פירושי מקראות ובעניני [[הלכה]], ורש״י הכיר את כוחו ב[[תורה]] ולפעמים הודה לדבריו.
למד תורה מפי חכמי לותיר, וביחוד אצל אביו רבי מאיר, חתנו של רש"י, ואף אצל רש"י אבי אמו.עוד בחיי רש"י הגיע רשב"ם למעלה רמה ב[[תורה]] והיה מתווכח עם רש"י זקנו על פירושי מקראות ובעניני [[הלכה]], ורש"י הכיר את כוחו ב[[תורה]] ולפעמים הודה לדבריו.


===מקום מגוריו===
===מקום מגוריו===
שורה 13: שורה 13:


===שנת פטירתו===
===שנת פטירתו===
שנת פטירתו אינה ידועה בבירור ונראה שנפטר לאחר שנת תתקי״ח (1158).
שנת פטירתו אינה ידועה בבירור ונראה שנפטר לאחר שנת תתקי"ח (1158).
[[קטגוריה:ראשונים]] [[קטגוריה:בעלי התוספות]]
[[קטגוריה:ראשונים]] [[קטגוריה:בעלי התוספות]]
14,699

עריכות