גדליהו אקסלרוד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,986 בתים ,  25 באפריל 2016
שחזור
אין תקציר עריכה
(שחזור)
שורה 11: שורה 11:
משנת [[תשנ"ב]] החל להוציא את סדרת ספריו [[שו"ת מגדל צופים]] (ח' חלקים) וכן חידושים ב[[חסידות]] על הפרשה בשם "מגדל צופים על התורה".
משנת [[תשנ"ב]] החל להוציא את סדרת ספריו [[שו"ת מגדל צופים]] (ח' חלקים) וכן חידושים ב[[חסידות]] על הפרשה בשם "מגדל צופים על התורה".


בשנת [[תש"ע]] ארגן הרב [[זמרוני זליג ציק]] כינוס לרגל שישים שנות נשיאותו של [[הרבי]] ב[[י' שבט]]. מספר ימים לפני מועד הכינוס הוציא הרב אקסלרוד מכתב בו הוא קורא לא להשתתף בכינוס, זאת בעקבות מעשים שהם - כדבריו - היפך ה[[שולחן ערוך]] (אכילה בצום שבעה עשר בתמוז{{הערת שוליים|1=[http://www.hageula.com/news/moshiach/3506.html רצו אין מתענים - בתחילת ימות המשיח] - באתר [[האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה|האגודה]].}}, ביטול [[נפילת אפים]] והשקפה שגויה ב[[אחדות ה']]) ושראוי להטיל חרם על עושיהם{{הערה|1=[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=52513 הרב אקסלרוד: יש להחרים את ציק אם לא יחזור בו] - חב"ד אינפו.}}. מכתב זה עורר הדים רבים בקרב חסידי חב"ד{{הערה|1=[http://www.old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=52666 ראה לדוגמא מכתבו של הרב וולפא: גילוי דעת בנושא הצומות בימינו] - חב"ד אינפו. גורמים שונים התייחסו אף הם לדברים במכתבים משלהם.}} והרב זמרוני הוציא גלויי דעת בנושא{{הערת שוליים|1=[http://www.hageula.com/news/moshiach/3294.html הבהרה וקריאה להשתתפות בעצרת 60 שנות נשיאות] - אתר 'הגאולה'.}}. לקראת [[ג' בתמוז]] באותה שנה פרסם הרב זמרוני וידאו בו מצהיר שהוא צם בכל ד' הצומות שקבעו חז"ל ולא הורה מעולם לאדם שלא לצום{{הערת שוליים|1=[http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1939 הרב ציק: יש לנהוג רק על פי השולחן ערוך] - [[חב"ד אינפו]].}}.


== משפחתו ==
== משפחתו ==

תפריט ניווט