צבי מאיר שטיינמץ: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  10 באפריל 2016
פיזור תמונות
מ (החלפת טקסט – " ע"ה" ב־"")
(פיזור תמונות)
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:צבי מאיר שטיינמץ.jpg|left|thumb|250px|ר' צבי מאיר שטיינמץ]]
[[תמונה:צבי מאיר שטיינמץ.jpg|left|thumb|250px|ר' צבי מאיר שטיינמץ]]
[[קובץ:צבי יאיר עם הרבי.jpg|שמאל|ממוזער|250px|עובר אצל הרבי במעמד [[חלוקת לעקאח]]]]
[[קובץ:צבי יאיר עובר אצל הרבי.png|שמאל|ממוזער|250px|עם הרבי במעמד [[חלוקת כוס של ברכה]]]]
הרב '''צבי מאיר שטיינמץ''' (שם העט: "'''צבי יאיר'''") ([[ה' ניסן]] [[תרע"ה]] - [[י"ב אלול]] [[תשס"ה]]) היה [[חסיד חב"ד]] ומשורר.
הרב '''צבי מאיר שטיינמץ''' (שם העט: "'''צבי יאיר'''") ([[ה' ניסן]] [[תרע"ה]] - [[י"ב אלול]] [[תשס"ה]]) היה [[חסיד חב"ד]] ומשורר.


==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
[[קובץ:צבי יאיר עם הרבי.jpg|שמאל|ממוזער|250px|עובר אצל הרבי במעמד [[חלוקת לעקאח]]]]
===שנות צעירותו===
===שנות צעירותו===
נולד בכפר בריסטער ברוסיה הקרפטית על גבול גאליציה.
נולד בכפר בריסטער ברוסיה הקרפטית על גבול גאליציה.
שורה 13: שורה 12:
בהמשך שלחו אביו ללמוד ב[[ישיבה]] הרחק מהבית, שם הצליח בלימודיו ואף התחבב על ראש ישיבתו. כשבגר, החל לנהוג כ'שיטת פרנקפורט' המשלבת לימוד תורה עם לימודי חו"ל (מדעים ועוד).  
בהמשך שלחו אביו ללמוד ב[[ישיבה]] הרחק מהבית, שם הצליח בלימודיו ואף התחבב על ראש ישיבתו. כשבגר, החל לנהוג כ'שיטת פרנקפורט' המשלבת לימוד תורה עם לימודי חו"ל (מדעים ועוד).  


[[קובץ:צבי יאיר עובר אצל הרבי.png|שמאל|ממוזער|250px|עם הרבי במעמד [[חלוקת כוס של ברכה]]]]
כשרונו הספרותי הלך והתפתח והוא נתן לו ביטוי יותר ויותר. באותה תקופה החל לפרסם מאמרים בעיתון אגודאי בשם "די אידישע בלרט". הוא נמשך יותר ויותר לספרות, והרבה להביע את עצמו בנושאים שעל הפרק. בכל אותה תקופה שמר על דרכי אבותיו ומנהגיהם החסידיים, אך בד בבד השתלם גם במדעים כלליים ונחשף רבות לתרבות אשכנז. כדי 'לשמור על עצמו', לא נגע בזקנו, עובדה שהייתה בגדר 'חידוש' באותם ימים בקרב בני הדור הצעיר.
כשרונו הספרותי הלך והתפתח והוא נתן לו ביטוי יותר ויותר. באותה תקופה החל לפרסם מאמרים בעיתון אגודאי בשם "די אידישע בלרט". הוא נמשך יותר ויותר לספרות, והרבה להביע את עצמו בנושאים שעל הפרק. בכל אותה תקופה שמר על דרכי אבותיו ומנהגיהם החסידיים, אך בד בבד השתלם גם במדעים כלליים ונחשף רבות לתרבות אשכנז. כדי 'לשמור על עצמו', לא נגע בזקנו, עובדה שהייתה בגדר 'חידוש' באותם ימים בקרב בני הדור הצעיר.


תפריט ניווט