מעלי קבצים, highauser
8,630
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (עיצוב) |
||
שורה 51: | שורה 51: | ||
חידוש נוסף היה אצל מרדכי, שגילוי נקודת היהדות שגילה אצל אנשי דורו לא התבטא רק ב[[מסירות נפש]] חד פעמית על עצם ענין האמונה (שזהו ענין שקשור בדרך כלל לנקודת היהדות), אלא גם בעמידה בתוקף על כך במשך שנה שלימה, על כל שינויי הזמן הנכללים בה{{הערה|ראה ד"ה בלילה ההוא תשד"מ ועוד.}}. ויותר מכך, מסירות הנפש התבטאה גם בקיום התורה והמצוות, ואפילו התקהלויות ברבים בקשר ללימוד התורה וקיום המצוות (שאלו חידושים גדולים יותר מאשר גילוי נקודת היהדות בקשר לעצם ענין האמונה). מבחינה זו, ישנה למרדכי מעלה גדולה יותר אפילו מאשר למשה רבינו בדורו{{הערה|1=ראה בכל זה באריכות ב[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/mlukat/3/7/34&search=%D7%95%D7%90%D7%AA%D7%94+%D7%AA%D7%A6%D7%95%D7%94 ד"ה ואתה תצוה תשמ"א].}}. | חידוש נוסף היה אצל מרדכי, שגילוי נקודת היהדות שגילה אצל אנשי דורו לא התבטא רק ב[[מסירות נפש]] חד פעמית על עצם ענין האמונה (שזהו ענין שקשור בדרך כלל לנקודת היהדות), אלא גם בעמידה בתוקף על כך במשך שנה שלימה, על כל שינויי הזמן הנכללים בה{{הערה|ראה ד"ה בלילה ההוא תשד"מ ועוד.}}. ויותר מכך, מסירות הנפש התבטאה גם בקיום התורה והמצוות, ואפילו התקהלויות ברבים בקשר ללימוד התורה וקיום המצוות (שאלו חידושים גדולים יותר מאשר גילוי נקודת היהדות בקשר לעצם ענין האמונה). מבחינה זו, ישנה למרדכי מעלה גדולה יותר אפילו מאשר למשה רבינו בדורו{{הערה|1=ראה בכל זה באריכות ב[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/mlukat/3/7/34&search=%D7%95%D7%90%D7%AA%D7%94+%D7%AA%D7%A6%D7%95%D7%94 ד"ה ואתה תצוה תשמ"א].}}. | ||
{{פורים}} | |||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:פורים]] | [[קטגוריה:פורים]] | ||
[[קטגוריה:אישים בתנ"ך]] | [[קטגוריה:אישים בתנ"ך]] | ||
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] | [[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] |