שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
עריכה קלה
[[תמונה:אלטיין 2.jpg|left|thumb|250px|ר' לייבל במסירת שיעור ב[[תורת החסידות|חסידות]]]]
הרב '''יעקב לייב אלטיין''' (ידוע בשם '''לייבל''') הוא בנם הינו מראשי העוסקים בהוצאה לאור של תורת הרבי, [[משפיע]] בשכונת [[קראון הייטס]] ובמוסדות החינוך, ויושב ראש [[היכל מנחם בארא פארק]] ומכון [[חסידות מבוארת]]. ==תולדות חיים==נולד לאביו הרב [[מרדכי דובער אלטיין|מרדכי דובער]] ורחל ולאמו מרת רחל אלטיין, בת הרב [[ישראל ג'ייקובסון]] יו"ר [[אגו"ח ארה"ב]].
בהיותו תלמיד בישיבת [[תומכי תמימים המרכזית]] ב-[[770]] היה מראשי [[ועד הנחות התמימים]] (יחד עם הרב [[נחמן שפירא]] והרב [[יוסף העכט]]). בנוסף לכך היה מה[[חוזר]]ים הראשיים ומעורכי סדרת [[לקוטי שיחות]]. כיום הוא משמש (יחד עם הרב [[נחמן שפירא]]) כראש [[ועד להפצת שיחות]].
בהגיעו לגיל חתונה נישא לרעייתו מרת חוה בת ר' יעקב לייב הוא גם [[יחזקאל דערן]] חתן החסיד ר' [[שלום פויזנר]]. שימש במשך שנים רבות כ[[ר"מ]] בישיבת [[אהלי תורה קראון הייטס]], משפיע בבית המדרש בית מנחם שבשדרה ה-16 בבארא פארק, ויו"ר [[היכל מנחם בארא פארק]].
בשנת [[תשד"מ]] מונה על ידי [[הרבי]] לערוך את הספר [[תניא מהדורא קמא]], יחד עם הרב [[נחמן שפירא]], ר' [[זלמן חאנין]] ור' [[שלום ג'ייקובסון]].
בג' [[אייר]] [[תנש"א]] מונה לחבר ההנהלה הראשית של [[המטה העולמי להבאת המשיח]].
 
משמש כמשפיע בבית המדרש בית מנחם שבשדרה ה-16 ב[[בארא פארק]], ויו"ר [[היכל מנחם בארא פארק]].
בין השנים [[תשנ"ח]] - [[תשס"ג]] היה העורך הראשי של הירחון "[[באור החסידות]]" - בטאון לעיון במשנת [[חב"ד]]. משנת [[תשס"ג]] הוא יו"ר המערכת של [[היכל הבעש"ט]] - בטאון לחקר ה[[חסידות הכללית]].
בשנת [[תשנ"ח]] הקים את [[מכון אליעזר יצחק]], הוצאה לאור של [[חסידות מבוארת]] והוא העורך הראשי של המכון. במסגרת זו הוא עורך את מהדורת חסידות מבוארת של [[ספר התניא]], ו[[מאמר]]י [[אדמו"ר הזקן]]. עד עתה יצאו לאור ארבעה כרכים של מאמרים מבוארים על [[שבת]], [[תפילה]] והמועדים. כמו כן יוצאים לאור מזמן לזמן מאמרים מבוארים מרבותינו נשיאינו.
 
ר' לייבל הוא נכדו של ר' [[ישראל ג'ייקובסון]] ששימש כיו"ר אגו"ח בארצה"ב.
ונשוי לחוה בת ר' [[יחזקאל דערן]] חתן החסיד ר' [[שלום פויזנר]].
 
==ספריו==
*'''[[פנינים על התורה והמועדים]]'''
*'''[[דער רבי רעדט צו קינדער]]''', שיחותיו של הרבי לילדי ישראל - ה' חלקים: ב[http://hebrewbooks.org/46165 אידיש], [http://hebrewbooks.org/46171 עברית] ו[http://hebrewbooks.org/46170 אנגלית].
 
{{תורת הרבי}}
 
{{מיון רגיל:אלטיין יעקב לייב}}
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א]]
30,191

עריכות

תפריט ניווט