מעלי קבצים, highauser
8,630
עריכות
מ (הגהה) |
|||
שורה 12: | שורה 12: | ||
פת שנאפתה על ידי יהודי מכונה פת ישראל. כדי שתוגדר ככזו על פי ההלכה, מספיק שיהודי ידליק את התנור שבאמצעותו אופים את הפת, יכניס את הפת לתנור או יבצע כל פעולה שתגדיל את האש כמו הכנסת קיסם לתנור (בתנור המוסק באמצעות עץ, בתנור גז מספיק שיהודי יגביר קצת את הלהבות כדי שהפת תיקרא פת ישראל)[ויש אומרים שבאמצעות ההסקה זה סימן הכר ויש לו דין של פת ישראל]. הגברת האש על ידי יהודי עוזר רק במקרה של נחתום נכרי ולא בלחם ביתי .והכל בתר מעיקרו דאם אפאו נחתום וקנאו סתם גו הפת מותר מצד פת ישראל | פת שנאפתה על ידי יהודי מכונה פת ישראל. כדי שתוגדר ככזו על פי ההלכה, מספיק שיהודי ידליק את התנור שבאמצעותו אופים את הפת, יכניס את הפת לתנור או יבצע כל פעולה שתגדיל את האש כמו הכנסת קיסם לתנור (בתנור המוסק באמצעות עץ, בתנור גז מספיק שיהודי יגביר קצת את הלהבות כדי שהפת תיקרא פת ישראל)[ויש אומרים שבאמצעות ההסקה זה סימן הכר ויש לו דין של פת ישראל]. הגברת האש על ידי יהודי עוזר רק במקרה של נחתום נכרי ולא בלחם ביתי .והכל בתר מעיקרו דאם אפאו נחתום וקנאו סתם גו הפת מותר מצד פת ישראל | ||
==חבד ברוסייה== | ==חבד ברוסייה== | ||
בברית המועצות כמעט כל החסידים חוץ מבודדים אכלו מצד חיי נפש ולהעיר שבזוהר כתב לשלילה | בברית המועצות כמעט כל החסידים חוץ מבודדים אכלו מצד חיי נפש ולהעיר שבזוהר כתב לשלילה | ||
==בימינו אלה== | ==בימינו אלה== | ||
על פי הרבנות הראשית היתר זה הוא קולא בעת הצורך בלבד ולכן בארץ ישראל אין סיבה להתיר פת עכו"ם והרבנות אינה מאשרת יבוא כזה, גם אם נאפה בכשרות מוסמכת בחו"ל, שהרי בארץ ישראל יש שפע של פת ישראל.ובוודאי עם הרבנות הראשית מחמירה ל"כ"ש וקו"ח חבד [בישראל]]אבל גישת חבד בכל פרטי הדיניםאינו ידוע לי ובפרט דארצות הברית וכנראה מחמירים [ובנוגע לטיימרס וכד' יש מחלוקת עם נחשב כפת ישראל] | על פי הרבנות הראשית היתר זה הוא קולא בעת הצורך בלבד ולכן בארץ ישראל אין סיבה להתיר פת עכו"ם והרבנות אינה מאשרת יבוא כזה, גם אם נאפה בכשרות מוסמכת בחו"ל, שהרי בארץ ישראל יש שפע של פת ישראל.ובוודאי עם הרבנות הראשית מחמירה ל"כ"ש וקו"ח חבד [בישראל]]אבל גישת חבד בכל פרטי הדיניםאינו ידוע לי ובפרט דארצות הברית וכנראה מחמירים [ובנוגע לטיימרס וכד' יש מחלוקת עם נחשב כפת ישראל] | ||
{{הלכה}} | {{הלכה}} | ||