גיל הנישואין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 5 בתים ,  2 בפברואר 2016
מ
שוחזר מעריכות של שיע בוט (שיחה) לעריכה האחרונה של שלום בוט
מ (החלפת טקסט – "ז"ל" ב־"")
מ (שוחזר מעריכות של שיע בוט (שיחה) לעריכה האחרונה של שלום בוט)
שורה 7: שורה 7:
על פי ה[[הלכה]] מותרים הנישואין לאישה מגיל 12 ויום אחד, שאז נקראת "נערה", וזאת בהסכמת אביה. מוקדם מגיל זה (הקרויה "קטנה") מותר האב להשיא את בתו.
על פי ה[[הלכה]] מותרים הנישואין לאישה מגיל 12 ויום אחד, שאז נקראת "נערה", וזאת בהסכמת אביה. מוקדם מגיל זה (הקרויה "קטנה") מותר האב להשיא את בתו.


ב[[מסכת אבות]]{{הערה|פרק ה', משנה כ"א}} אומרים [[ח]] שראוי לאדם לישא אישה בגיל שמונה עשרה, ובלשונם: {{ציטוטון|בן שמונה עשרה ל[[חופה]]}}. וב[[גמרא]]{{הערה|[[מסכת קידושין]], דף כ"ט, עמוד ב'}} מוגבל גיל הנישואין ללא יאוחר מגיל עשרים: {{ציטוטון|עד עשרים שנה יושב [[הקב"ה]] ומצפה לאדם מתי ישא אשה כיון שהגיע לגיל עשרים ולא נשא אומר תיפח עצמותיו}}.
ב[[מסכת אבות]]{{הערה|פרק ה', משנה כ"א}} אומרים [[חז"ל]] שראוי לאדם לישא אישה בגיל שמונה עשרה, ובלשונם: {{ציטוטון|בן שמונה עשרה ל[[חופה]]}}. וב[[גמרא]]{{הערה|[[מסכת קידושין]], דף כ"ט, עמוד ב'}} מוגבל גיל הנישואין ללא יאוחר מגיל עשרים: {{ציטוטון|עד עשרים שנה יושב [[הקב"ה]] ומצפה לאדם מתי ישא אשה כיון שהגיע לגיל עשרים ולא נשא אומר תיפח עצמותיו}}.


לאחר מכן מסתייגת הגמרא ואומרת שעל הגבר מוטלת קודם חובת [[לימוד תורה]] ובגינה הוא רשאי לדחות את הנישואין בכמה שנים. כמה מן ה[[אחרונים]] כתבו שבכל אופן לא יתאחר לאחר גיל 22 או 24.
לאחר מכן מסתייגת הגמרא ואומרת שעל הגבר מוטלת קודם חובת [[לימוד תורה]] ובגינה הוא רשאי לדחות את הנישואין בכמה שנים. כמה מן ה[[אחרונים]] כתבו שבכל אופן לא יתאחר לאחר גיל 22 או 24.

תפריט ניווט