שופט: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 8 בתים ,  2 בפברואר 2016
מ
החלפת טקסט – " הי"ד" ב־""
מ (החלפת טקסט – " הי"ד" ב־"")
שורה 6: שורה 6:
בזמן הגלות אין דיינים סמוכים, וגם אם ישנם אין הם יכולים לדון בדיני קנסות ובדיני נפשות. לפיכך יעד הקב"ה שלעתיד לבוא יחזרו השופטים, וכפי שכותב הרמב"ם {{הערה|הלכות מלך המשיח פי"א, ה"א.}} ש"המלך המשיח עתיד לעמוד... וחוזרין כל המשפטים בימיו כשהיו מקודם מקריבין קרבנות ועושין שמטין ויובלות ככל מצותה האמורה בתורה". דהיינו חזרת כל דיני התורה.
בזמן הגלות אין דיינים סמוכים, וגם אם ישנם אין הם יכולים לדון בדיני קנסות ובדיני נפשות. לפיכך יעד הקב"ה שלעתיד לבוא יחזרו השופטים, וכפי שכותב הרמב"ם {{הערה|הלכות מלך המשיח פי"א, ה"א.}} ש"המלך המשיח עתיד לעמוד... וחוזרין כל המשפטים בימיו כשהיו מקודם מקריבין קרבנות ועושין שמטין ויובלות ככל מצותה האמורה בתורה". דהיינו חזרת כל דיני התורה.


סמיכתם תיעשה על ידי שיסכימו כל החכמים שבארץ ישראל ובזה יוכלו לדון דיני קנסות{{הערה|פירוש המשניות לרמב"ם סנהדרין פרק א משנה ג.}}, אמנם הרמב"ם{{מקור|רמב"ם הלכות סנהדרין??}} מסתפק בזה. ופירשו{{הערה|ראה ר"ע מברטנורא סנהדרין פרק א משנה ג ובתוספות יום טוב שם}} את ספקו לפי שמכיוון שאליהו הנביא יבוא כדברי הפסוק: "הנני אנכי שולח לכם את אליה הנביא" והוא הרי סמוך עד משה רבינו{{הערה|ראה הקדמת הרמב"ם לספר הי"ד}} הוא יסמוך את השופטים בביאת המשיח.
סמיכתם תיעשה על ידי שיסכימו כל החכמים שבארץ ישראל ובזה יוכלו לדון דיני קנסות{{הערה|פירוש המשניות לרמב"ם סנהדרין פרק א משנה ג.}}, אמנם הרמב"ם{{מקור|רמב"ם הלכות סנהדרין??}} מסתפק בזה. ופירשו{{הערה|ראה ר"ע מברטנורא סנהדרין פרק א משנה ג ובתוספות יום טוב שם}} את ספקו לפי שמכיוון שאליהו הנביא יבוא כדברי הפסוק: "הנני אנכי שולח לכם את אליה הנביא" והוא הרי סמוך עד משה רבינו{{הערה|ראה הקדמת הרמב"ם לספר}} הוא יסמוך את השופטים בביאת המשיח.


===היועץ===
===היועץ===

תפריט ניווט