שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 12 בתים ,  21:59, 2 בפברואר 2016
מ
החלפת טקסט – " ע"ה" ב־""
==שנות צעירותו==
בשנות צעירותו נסע אביו לחו"ל בשליחות קהילת [[חב"ד]] [[צפת]]. כששב לביתו, מצא את בנו כלי שלם, בקי בש"ס ופוסקים ומוכתר בנימוסין וביראת שמיים. אולם את תורת החסידות לא ידע ולא הכיר. אביו החל לדבר על ליבו שילמד גם את [[חסידות חב"ד]]. מאז החל ללמוד חסידות ונעשה לידען גם בתורה זו. בנו הרב שמואל ע"ה מספר{{הערת שוליים|בספרו ימי שמואל.}} כי ידע את ספר התניא בעל פה, וגם חיבר פירוש על ה[[תניא]] הנמצא עדיין בכתב יד.
בצעירותו למד אצל הרב דוב זימאן מוורשא, תלמידו של האבני נזר, ובישיבות הרידב"ז וה[[חתם סופר]] בצפת. הוסמך לרבנות בשנת [[תרס"ג]] על ידי רבי דוב זימאן.
בשנת [[תרס"ד]] נשא לאשה את מרת פייגא בתו של הרב יצחק לאברבוים, ונכדתו של ר' שמואל העלער, רבה של צפת. באותה שנה ביקש אביו לפתוח ישיבת חב"ד בצפת ולמנות אותו לעמוד בראש הישיבה. אולם תוכנית זו לא יצאה אל הפועל מחוסר ממון.
בחודש [[שבט]] [[תרס"ה]] נולד לו בנו הרב שמואל ע"ה.
משנת [[תרס"ח]] כיהן הרב ישעיה הורביץ כרבה של קהילת חב"ד בצפת, והיה נושא ונותן בהוראה עם גדולי רבני צפת. בשנת [[תרס"ט]] ביקשו למנותו כחבר בבית הדין בצפת. כבר קודם לכן הוסמך על ידי גדולי הרבנים בהם גם: חכם באשי בירושלים הרב נחמן בטיטו, וחכם באשי באיסטנבול הרב חיים נחום. בהסכמתו לספרו של הרב הורוביץ כתב הרידב"ז: "... וכבר הוא רב לעדה חב"ד בפה [צפת] עיר הקודש תובב"א ושוקד יום ולילה על התורה.. כי הרב הזה הוא באמת אין דוגמתו בזמנינו בתורה וביראה בכל הגליל".

תפריט ניווט