מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 19: | שורה 19: | ||
::#כוונתי למבואר בלקו"ש שם שבעוה"ב ב' בחינות: גילוי תענוג נברא וגילוי תענוג בורא (ושם בהערה שאינו גילוי כ"א יתעלו שם, וצ"ב.) ובמאמרים אלו (כי ישאלך ת"ש ועטר"ת) מבואר שיש 2 בחינות של ש"י עולמות ושל כתר (פי 2). האם זה אותו עניין? (עתה הבחנתי שלאורך השיחה הרבי מציין ל'וככה' (ואינו תח"י, ולמיטב ידיעתי יצא רק לאחרונה בדפוס לראשונה) תכלית, כוונתי היתה שנראה מהדברים שהמדובר הוא סוגיה רחבה שנידונה פעמים רבות בחסידות ויש צורך לרדת לעומקה. | ::#כוונתי למבואר בלקו"ש שם שבעוה"ב ב' בחינות: גילוי תענוג נברא וגילוי תענוג בורא (ושם בהערה שאינו גילוי כ"א יתעלו שם, וצ"ב.) ובמאמרים אלו (כי ישאלך ת"ש ועטר"ת) מבואר שיש 2 בחינות של ש"י עולמות ושל כתר (פי 2). האם זה אותו עניין? (עתה הבחנתי שלאורך השיחה הרבי מציין ל'וככה' (ואינו תח"י, ולמיטב ידיעתי יצא רק לאחרונה בדפוס לראשונה) תכלית, כוונתי היתה שנראה מהדברים שהמדובר הוא סוגיה רחבה שנידונה פעמים רבות בחסידות ויש צורך לרדת לעומקה. | ||
::#בנקודה זו אתה לא הבהרת דיו.. מסכים אני שהדיונים על תחיית המתים נאמרו על סוגיות חז"ל שהשתמשו בביטוי עולם הבא אבל עדיין דברו על תחיית המתים. ולכן וודאי צריך ערך על עולם הבא שיכיל בתוכו את כל הפירושים ומאמרי חז"ל וביאורי החסידות בפירושיו השונים בלי קשר לערך זה, אמנם גם יתכן שחלקים מערך זה יהיה ניתן להעביר לערך על עולם הבא, (ואולי ליצור קישור לפרק בערך שם), אלא שלדעתי יש קודם לסיים את הערך בשלמותו ורק אחרי שיהיה את שני הערכים פחות או יותר מלאים יהיה אפשר לסדר בינהם..--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:56, 26 בינואר 2016 (UTC) | ::#בנקודה זו אתה לא הבהרת דיו.. מסכים אני שהדיונים על תחיית המתים נאמרו על סוגיות חז"ל שהשתמשו בביטוי עולם הבא אבל עדיין דברו על תחיית המתים. ולכן וודאי צריך ערך על עולם הבא שיכיל בתוכו את כל הפירושים ומאמרי חז"ל וביאורי החסידות בפירושיו השונים בלי קשר לערך זה, אמנם גם יתכן שחלקים מערך זה יהיה ניתן להעביר לערך על עולם הבא, (ואולי ליצור קישור לפרק בערך שם), אלא שלדעתי יש קודם לסיים את הערך בשלמותו ורק אחרי שיהיה את שני הערכים פחות או יותר מלאים יהיה אפשר לסדר בינהם..--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 09:56, 26 בינואר 2016 (UTC) | ||
:#בזכותך נכנסתי ממש קצת לענין, וראיתי שאכן הוא עמוק מני ים (וגם על כך הערכתי לך שנכנסת לבררו וללבנו). לכאורה '''בהשקפה ראשונה''' נראה לי שמה שמבואר בלקו"ש הוא העמקת הביאור של מה שמבואר במאמרים. אמנם שתי הבחינות המבוארות שם, לכאורה אינן תואמות לשתי הבחינות המבוארות בהמשך ס"ו ע' קה (שעל פיו כתבתי בערך [[עולם הבא]]) - ואחר העיון בזכותך נכנסתי למאמר עקב תשכ"ז שציינת וראיתי שהרבי מקשה זאת בהערה 61 שם. בקיצור באמת נושא רציני... [אם כי אני מקווה שעומדות למול עיניך הוראות הרבי (לעורכי מ"מ לרמב"ם וכד') שהדבר הראשון במעלה הוא לסיים בזריזות, ואפי' לא לגמרי, ואת ההשלמות וכו' להוסיף במהדורה שניה...] | :::#בזכותך נכנסתי ממש קצת לענין, וראיתי שאכן הוא עמוק מני ים (וגם על כך הערכתי לך שנכנסת לבררו וללבנו). לכאורה '''בהשקפה ראשונה''' נראה לי שמה שמבואר בלקו"ש הוא העמקת הביאור של מה שמבואר במאמרים. אמנם שתי הבחינות המבוארות שם, לכאורה אינן תואמות לשתי הבחינות המבוארות בהמשך ס"ו ע' קה (שעל פיו כתבתי בערך [[עולם הבא]]) - ואחר העיון בזכותך נכנסתי למאמר עקב תשכ"ז שציינת וראיתי שהרבי מקשה זאת בהערה 61 שם. בקיצור באמת נושא רציני... [אם כי אני מקווה שעומדות למול עיניך הוראות הרבי (לעורכי מ"מ לרמב"ם וכד') שהדבר הראשון במעלה הוא לסיים בזריזות, ואפי' לא לגמרי, ואת ההשלמות וכו' להוסיף במהדורה שניה...] | ||
:#אכן לא הבהרתי ואפרט קצת: בעצם [[תחיית המתים]] ו[[עולם הבא]] ענינם אחד ברבים מהדברים. אלא שלגבי החלוקה לערכים, יש לעשות זאת באופן הברור ביותר ל'''משתמש''' (כפי שציינת אתה ב[[שיחה:גלות]]). ולכן כל הענינים מחז"ל וחסידות שהבאת, שכותרתם היא העולם הבא ("כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא", "לעולם הבא עין לא ראתה כו' זה עדן כו'" וכד') צריכים להיות בערך ההוא. ואקווה שכתבתי ברור. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 20:13, 28 בינואר 2016 (UTC) | :::#אכן לא הבהרתי ואפרט קצת: בעצם [[תחיית המתים]] ו[[עולם הבא]] ענינם אחד ברבים מהדברים. אלא שלגבי החלוקה לערכים, יש לעשות זאת באופן הברור ביותר ל'''משתמש''' (כפי שציינת אתה ב[[שיחה:גלות]]). ולכן כל הענינים מחז"ל וחסידות שהבאת, שכותרתם היא העולם הבא ("כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא", "לעולם הבא עין לא ראתה כו' זה עדן כו'" וכד') צריכים להיות בערך ההוא. ואקווה שכתבתי ברור. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 20:13, 28 בינואר 2016 (UTC) | ||
::::#רפרפתי בס"ו שם.. נראה מחלק בין ההמשכה של תורה להמשכה שמצד שרש הנשמות בזמן התחייה עצמה, (ולא בין תחית המתים לימוה"מ), נכון? (א"כ הרי זה שייך ('קצת' לשיחה שהרי מבואר בה שתענוג בורא מתגלה מצד מעלתם של ישראל, ויותר) למבואר ב'להבין' שמשווה החילוק שבין ב' התקופות - העניינים בזמן התחייה לחילוק שבין ימות המשיח ותחיית המתים. | |||
::::# יש צדק בדבריך, אלא שהביאורים בחסידות פחות מדובר בהם בהקשר של עולם הבא, אלא יותר בהדגשה של זמן התחייה, ולכן לדעתי בערך של תחיית המתים אמור לבוא תיאור מפורט של כל ביאורים אלו. אלא שזה לא שולל להביא בערך עולם הבא, נוסף למה הוא עולם הבא, להוסיף ןלפרט את ביאורי החסידות על המאמרים המפורסמים. (במילים אחרות: אין מניעה להביא ביאור מסויים בשני ערכים כאן כביאור והצגת היעוד של תחיית המתים ובמקום אחר כביאור על המושג "עולם הבא" המובא בדברי חז"ל). כמובן שאחרי סיום הערך בכללותו קל יותר לעבור שוב על הערך, ולהעביר אי אילו פרטים שיותר שייכים לערך אחר. וממילא ה"[http://www.chabadlibrary.org/books/admur/ig/20/7631.htm המעשה הוא העיקר]" אדרבה קח יוזמה ותמפה את כל מאמרי חז"ל הידועים שמוזכר בהם עולם הבא, והכנס אותם לערך על עולם הבא עם הביאורים של גדולי ישראל ותורת החסידות על זמן היעוד ותוכנו ואז גם ערך זה יושפע מההוא.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 21:22, 28 בינואר 2016 (UTC) | |||
==יש לעיין== | ==יש לעיין== |