משתמש:הנחה/טיוטה - תחיית המתים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 79: שורה 79:
חילוק זה שייך ונובע גם מתוך העבודה הממשיכה את הגילוי. גן עדן הוא שכר על [[לימוד התורה]], ובלימוד התורה ישנם חילוקים בחיובו יש שלימודו הוא באופן של "והגית בו יומם ולילה"{{הערה|יהושע א, ח.}} ויש שמצד טרדתו בעסקיו יוצא בפרק אחד שחרית ופרק אחד ערבית.{{הערה|מנחות צט, ב. שולחן ערוך אדמור הזקן - הלכות תלמוד תורה פרק ג, ד.}} בניגוד לתחיית המתים שהוא שכר על קיום המצוות ובזה כל ישראל שווים.{{הערה|מאמר דיבור המתחיל כל ישראל תשל"ג.}} עניין נוסף בזה, עיקר ושלימות הגילוי בזמן התחייה הוא התענוג שבנשמות ישראל, לא מצד עבודתם אלא להיותם "נצר מטעי". ולכן גילוי תענוג זה (שאינו שייך והוא לפני ומעל עבודתם) הוא לכל ישראל בשווה.{{הערה|להבין תשמ"ו.}}   
חילוק זה שייך ונובע גם מתוך העבודה הממשיכה את הגילוי. גן עדן הוא שכר על [[לימוד התורה]], ובלימוד התורה ישנם חילוקים בחיובו יש שלימודו הוא באופן של "והגית בו יומם ולילה"{{הערה|יהושע א, ח.}} ויש שמצד טרדתו בעסקיו יוצא בפרק אחד שחרית ופרק אחד ערבית.{{הערה|מנחות צט, ב. שולחן ערוך אדמור הזקן - הלכות תלמוד תורה פרק ג, ד.}} בניגוד לתחיית המתים שהוא שכר על קיום המצוות ובזה כל ישראל שווים.{{הערה|מאמר דיבור המתחיל כל ישראל תשל"ג.}} עניין נוסף בזה, עיקר ושלימות הגילוי בזמן התחייה הוא התענוג שבנשמות ישראל, לא מצד עבודתם אלא להיותם "נצר מטעי". ולכן גילוי תענוג זה (שאינו שייך והוא לפני ומעל עבודתם) הוא לכל ישראל בשווה.{{הערה|להבין תשמ"ו.}}   


====הגילוי בגוף====
{{להשלים}}
גילויים אלו יהיו בזמן תחיית המתים כשהגוף יקום ויתענג כאחד עם הנפש. שמצד שיתגלה בחינת ה[[עצמות]] ולגביו אין חילוק בין עולמות עליונים לתחתונים ממילא יאיר בכל מקום גם במטה. אולם הגילוי שיתגלה בגופים לא יהיה כתוצאה מעבודתם וזיכוכם, אלא גילוי והמשכה [[מלמעלה למטה]], משום שזיכוך הגוף (גם בדרגתו הנעלית ביותר שהוא זך כ[[כלים]] ד[[אצילות]]) אינו כלי לקבל את גילוי העצמות.{{הערה|המשך תער"ב חלק ב [http://www.chabadlibrary.org/books/maharshab/terav/2/17/779.htm עמוד תשע"ט ואילך].}}


:'''הגילוי בגוף'''
אמנם באמת גילוי זה יהיה 'דווקא' לנשמות בגופים. התענוג והגילוי האלוקי זה שהוא מבחינת עצמיות התענוג נמשך על ידי מצות מעשיות דווקא, לכן התגלותו לעתיד הוא בגוף דווקא. בניגוד לתענוג המאיר בגן עדן שהוא השגת פנימית הארת התענוג שהוא מאיר לנשמות בלא הגופים.{{הערה|לקוטי תורה שלח.}} והוא לפי שהשכר בגן עדן הוא שכר הנשמות על עסק התורה והשכר בזמן התחיה הוא על קיום המצוות ששרשם למעלה משרש התורה.
* '' הגילוי יאיר 'גם' בגוף היות ויהיה גילוי מאור הסובב.{{מקור}}''
 
* ''הגילויים של זמן זה יהיו 'דווקא' נשמה בגוף גשמי היות והגילוי הוא עצמיות התענוג הנמשך מצד הדרגה התחתונה ביותר מצד שנעוץ תחילתן וכו' (ראה שלח מז, ד ועוד.) והוא על ידי עבודה זו''
נוסף לכך, עיקר הגילוי של זמן התחייה הוא הגילוי של התענוג של הקב"ה בעם ישראל עצמם, ובזה גופא ישנו התענוג שבנשמות ישראל שעליה{{הערה|ראה תניא תחילת פרק ב.}} נאמר{{הערה|דברים יא, א.}}: "בנים אתם לה' אלוקיכם". והתענוג שיש בגופם שבו דווקא ישנו בחירת העצמות.{{הערה|תניא פרק מ"ט ספר השיחות תורת שלום עמוד 120.}} ישנו מעלה לבחירת העצמות בגוף, מצד זה שבגוף אין שום מעלה רוחנית מצד עצמה, ומעלתה הוא רק הבחירה שבחר בה העצמות. משאין כן במעלת הנשמה שחשיבותה היא כעין שייכות הבן לאביו שאהבת ה' אליה היא כעין אהבת האב לבנו שהוא מצד הטבע ואינו מצד הבחירה ממש. ויש לגוף שייכות אל העצמות יותר מהנשמה, ולכן לעתיד כשתתגלה מעלה זו היא תתגלה בגוף דווקא ואדרבה הנשמה תקבל מעלה זו מהגוף.{{הערה|מאמר; כל ישראל, תשל"ג.}}
* ''הגילוי (של התענוג שבישראל עצמם) הוא בגוף מפני שגם בו יש בחירת העצמות.(להבין מ"ו)


====הגילוי בעולם====
====הגילוי בעולם====
5,403

עריכות

תפריט ניווט