שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
עדכון - בהתאם לעדכון הערך
ה'''[[גלות]]''', היא מצב הוא כינוי למצב של ניתוק ועקירה פיזית מישהו שנאלץ לעזוב את מקומו הטבעי והרגיל. בדרך כלל השימוש במושג זה הוא על מצבם של עם [[בני ישראל]] בזמנים בהם הם אינם יושבים על אדמתם - [[ארץ ישראל מארצו ]], ונתונים תחת שעבוד ה[[אומות העולם|אומות]]; וכן הרגשת ריחוק וניתוק של עם ישראל מכש[[הקב"הבית המקדש]]אינו בנוי. מבין הגלויות חמורה במיוחד הגלות הנוכחית והאחרונה, שהתארכה יותר מכל הגלויות.
בתורת [[תורת החסידות מוסבר, שהגלות לאמיתתה, אינה המצב הנראה לעיננו ]] שמה את הדגש על משמעותה הפנימית והעיקרית של הגלות - שבני ישראל אינם שרויים בארצם ואין בית המקדש, אלא בעיקר מצב רוחניהגלות הרוחנית, בו גלות ה[[שכינה]] נמצאת - כאשר האור האלוקי אינו גלוי אלא נמצא בהסתר. בהתאם לכך, מתבארת עבודת בני ישראל בגלות, דהיינו בכשליחות עליונה [[עולם הפירודעבודת הבירורים|עולמותלברר את הניצוצות]] {{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/toraor/1/5d&search=%D7%92%D7%9C%D7%95%D7%AA [בי"ע[תורה אור]]בראשית] הרחוקים מגילוי השם, אבל לעתיד לבא.}} ולגלות את האור האלוקי שוב ביתר שאת. כאשר עבודה זו מושלמת, בזמן הגאולה יתאחדו כל העולמות ויתגלה אור האלקות בכולם. זמן הגלות הוא 'מגיעה עת [[עבודת הבירוריםהגאולה האמיתית והשלימה]]- אז יתגלה אור ה'. ובו העבודה המוטלת על בני ישראל היא לעבוד את הקב"ה בענייני גשמיות, באופן של דביקות הנפש באלקים, וכך להעלות את הנפש הפנימית של העולמות התחתונים ולגלות בה את כח האלקות שהוא שורש חיותהבעולם בשלימות.
ב[[שיחה|שיחותיו]] מבאר [[הרבי]] פעמים רבות, מהיבטים שונים, עד כמה מצב הגלות הינו מופרך ועד כמה הכרחי סיומו המיידי בגאולה האמיתית והשלימה.
<br />

תפריט ניווט