7,240
עריכות
כתית למאור (שיחה | תרומות) (←פתיח: פסקה חדשה) |
|||
שורה 25: | שורה 25: | ||
עוד פרט בגילוי הוא שיתגלה עצם המצווה כלומר עצם הרצון שבמצוות מה שעכשיו לא נתגלה כלל ועל זה אמרו שכר מצווה מצווה לפי שלעתיד יתגלה הרצון שבמצווה כמו שהוא בלתי מורכב כלל והוא פנימיות הרצון.{{הערה|המשך תרס"ו עמוד לה.}}{{הבהרה|מה התיווך בין הדרגות תענוג ורצון.}} | עוד פרט בגילוי הוא שיתגלה עצם המצווה כלומר עצם הרצון שבמצוות מה שעכשיו לא נתגלה כלל ועל זה אמרו שכר מצווה מצווה לפי שלעתיד יתגלה הרצון שבמצווה כמו שהוא בלתי מורכב כלל והוא פנימיות הרצון.{{הערה|המשך תרס"ו עמוד לה.}}{{הבהרה|מה התיווך בין הדרגות תענוג ורצון.}} | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
== פתיח == | |||
אני לא רוצה לערוך בפנים... כך צריך להיות הפתיח לענ"ד: | |||
'''תחיית המתים''' היא אחת מ"[[י"ג עיקרי האמונה]]" שמונה ה[[רמב"ם]]{{הערה|בפירוש המשניות שלו, בהקדמה לפ' חלק.}}. מקורות ורמזים להתרחשותה נמצאים בגמרות ובמדרשים השונים. ישנם כמה דעות בנוגע לאופן התחייה, מקומה וזמנה. בתורת החסידות מבואר בהרחבה על העילוי הנפלא שיהיה אז. | |||
בזמן התחייה יסתיים תיקונו של חטא עץ הדעת, ולאחריו הקב"ה ישחט את היצר הרע ותתבטל מציאות הרע והמוות לנצח. |