שיחה:אברהם חיים נאה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏כדאי לציין: פסקה חדשה)
שורה 172: שורה 172:


יש להוסיף שהרבי אין ספור פעמים מפנה לספרו של הרב נאה: "כולל חב"ד"בסספרו זה מביא את מנהגי חב"ד שעד לאותה עת היו פזורים בספרים שונים כספר "ההיום יום" וכו', ושאר הדברים היו דברים ידועים בע"פ ולא היו ידועים לכל שכבות הציבור והרב נאה הגיש בתמצות את מנהגי חב"ד בספרו שעשה פריצת דרך במנהגי חב"ד בין היתר מביא סדר התפילה(של יום כיפור) למנהגי חב"ד שעדין לא הי ידועים לכל השכבות בחב"ד לעת זאת.והרבי כהנ"ל הפנה לספר זה בשעה שחפצו לדעת את מנהגי חב"ד והוקיר ספר זה מאד.(אע"פ שהיה מצבים שנגד את דעתו של הרבי) {{אנונימי}}
יש להוסיף שהרבי אין ספור פעמים מפנה לספרו של הרב נאה: "כולל חב"ד"בסספרו זה מביא את מנהגי חב"ד שעד לאותה עת היו פזורים בספרים שונים כספר "ההיום יום" וכו', ושאר הדברים היו דברים ידועים בע"פ ולא היו ידועים לכל שכבות הציבור והרב נאה הגיש בתמצות את מנהגי חב"ד בספרו שעשה פריצת דרך במנהגי חב"ד בין היתר מביא סדר התפילה(של יום כיפור) למנהגי חב"ד שעדין לא הי ידועים לכל השכבות בחב"ד לעת זאת.והרבי כהנ"ל הפנה לספר זה בשעה שחפצו לדעת את מנהגי חב"ד והוקיר ספר זה מאד.(אע"פ שהיה מצבים שנגד את דעתו של הרבי) {{אנונימי}}
== חומרא או קולא במחלוקת השיעורים ==
שיטת הרא"ח אינה מחמירה יותר משיטת חזו"א, כיון שהחזו"א בעצמו הורה לסמוך על שיטתו לחומרא בלבד ולא לקולא, ולכן במקומות ששיטת הרא"ח מחמירה יותר לכולי עלמא יש לנהוג על פיה.
גם הרא"ח יצא בביקורת נגד שיטת חזו"א לא בגלל שהיא מקילה במקומות אלו (כי היא לא) - אלא מהסיבה ששיטה זו מוציאה לעז על מנהג ישראל וירושלים משנים רבות לסמוך על השיעורים הקטנים, אשר לפי חזו"א יוצא כי מפרישים חלה בברכה לבטלה וכו' וכו'. [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] 06:18, 12 בינואר 2016 (UTC)

תפריט ניווט